Educació
El Consell d’Educació de Catalunya recolza que el curs 25-26 comenci el 8 de setembre
La consellera d’Educació i FP, Esther Niubó, afirma que «aviat» donaran la data «per bona»
Educació proposa començar el curs escolar 2025-2026 el dilluns 8 de setembre a infantil, primària i ESO

El Consell d’Educació de Catalunya, òrgan consultiu en què està representada tota la comunitat educativa, ha ratificat la proposta del Departament d’Educació, avançada per EL PERIÓDICO, perquè el curs escolar 2025-2026 comenci el dilluns 8 de setembre. Així ho ha confirmat la consellera d’Educació i FP, Esther Niubó, després de la visita institucional al Saló de l’Ensenyament que ha obert portes aquest dilluns a Barcelona.
Niubó ha detallat que el vistiplau del Consell va arribar aquest dimarts després del procés consultiu realitzat amb els diferents agents educatius. Ara, ha dit la consellera, queden per «acabar alguns serrells» i «aviat» donaran aquesta data «per bona». Els sindicats s’han oposat a la data proposada per Educació i han reclamat que el curs comenci el divendres 12 de setembre, després de la Diada.
Notícies relacionadesEl 8 de setembre feia setmanes que sonava com gairebé l’única data possible. Al caure l’1 de setembre en dilluns, el calendari dona una setmana completa als claustres per començar a rodar i preparar les classes, i continua sent abans de la Diada, línia vermella que va marcar l’exconseller Josep Gonzàlez Cambray (ERC), però que la consellera Niubó (PSC) ha fet seva.
Aquest serà el primer curs en què la caiguda de la natalitat impactarà en tots els cursos de l’educació obligatòria, des d’I3 a quart d’ESO. De fet, hi haurà 30.956 alumnes menys en el conjunt del sistema. A I3 seran 1.252 nens menys que aquest any i a 1r d’ESO en seran 5.194 menys. Aquesta reducció implicarà el tancament de 83 grups: 25 a I3 i 58 grups a 1r d’ESO. El curs començarà amb 55.955 alumnes a I3 i 76.973 alumnes a primer d’ESO.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE