Pluges copioses
Els embassaments de Catalunya arriben al 56% de la seva capacitat i aconsegueixen el nivell més alt des del 2022
Les pluges del mes de març ajuden a pal·liar la sequera, tot i que el Govern continua demanant «prudència»
«¿Quants dies fa que plou?»: març apunta com un dels mesos de més precipitació dels últims anys
Els embassaments catalans arriben al 50% i desborden l’eufòria
El tren de borrasques que ha passat per Catalunya les últimes tres setmanes ha ajudat a pal·liar la sequera de llarga durada i ha permès que els pantans de la conca interna catalana ja se situïn en el 56,08% de la seva capacitat aquest diumenge, segons ha informat l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). Amb aquesta xifra, els embassaments de Catalunya ja superen els registres del març del 2022.
Les precipitacions no s’han aturat a Catalunya aquest mes de març, en què ha plogut 20 dels 23 dies possibles, un panorama que difereix amb el dels dos primers mesos de l’any, quan –com és habitual– va imperar un clima sec.
Panorama esperançador
El tren de borrasques ha injectat més de 4.300 hectòmetres cúbics als embassaments espanyols en 10 dies i el superàvit de pluges ha augmentat gairebé 18 punts en qüestió de 14 dies, i continuarà pujant per les pluges d’aquest cap de setmana.
Notícies relacionadesEn concret, la reserva hídrica es trobava al 58% el 4 de març, amb 32.510 hectòmetres cúbics d’aigua embassada. . En l’últim butlletí sobre l’estat dels embassaments, que Transició Ecològica va publicar el dia 17, aquest percentatge ha augmentat fins al 65 7%, 36.867 hectòmetres cúbics, cosa que significa que han crescut gairebé 8 punts en 10 dies.
Així mateix, el valor mitjà nacional de les precipitacions acumulades des de l’1 d’octubre del 2024 fins al 4 de març es xifrava en 351 litres per metre quadrat, segons dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), un 0,3% per sobre de l’habitual. En l’últim butlletí, publicat per l’organisme estatal aquest divendres dia 21, aquesta xifra ha pujat fins als 444 litres per metre quadrat, cosa que suposa un 18% més que el valor normal per a aquestes dates, 377 litres per metre quadrat.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Una setmana desaparegut Els Mossos investiguen la mort d’un jove italià en un hotel de Barcelona en circumstàncies poc clares
- Agressions sexuals Una nena de 9 anys revela després d’una xerrada del 25-N en una escola de Palma que el seu oncle la violava
- Assassinat sense resoldre El sospitós principal del crim d’Helena Jubany es nega a declarar
- Sorteig Extraordinari de Nadal ¿Pot un vident encertar el número del Gordo de la Loteria de Nadal?
- Increment del 2,7% Les pensions contributives pujaran 40 euros de mitjana al mes el 2026
