BCN estrenarà el curs que ve un nou centre d’FP sanitària

A finals de febrer, el president Salvador Illa i la consellera Esther Niubó van presentar a Cornellà les novetats en els estudis de formació professional (FP) per al curs 2025-2026, destacant la creació de 7.583 noves places. Per famílies professionals, la que més creixerà, van anunciar, és la sanitària, amb 1.193 noves places [seguida, molt de lluny, per administració i gestió (637), i activitats físiques i esportives (543)]. En aquest creixement hi té molt a veure un altre anunci fet ahir: la creació d’un nou institut d’FP especialitzat en salut i atenció a les persones, que se sumarà al campus d’aprenentatge de l’Hospital de Sant Pau.
Es tracta d’un nou institut d’FP específic en el qual s’oferirà tot l’itinerari formatiu no universitari del sector de la salut: des de formació inicial (una altra de les novetats és una aposta per incrementar l’FP bàsica i els PFI per reduir les alarmants xifres d’abandonament escolar), fins a cicles formatius de grau mitjà i grau superior, així com formació per a professionals ja en exercici (la famosa formació al llarg de la vida).
Notícies relacionadesAixí ho han explicat la consellera de Salut, Olga Pané, la d’Educació i FP, Esther Niubó, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, que han afegit que el nou institut acollirà cada any prop de 380 estudiants d’FP "amb la voluntat de donar resposta a les noves necessitats del sector i a l’alta demanda de professionals de la salut i l’atenció a les persones que es preveu per a les pròximes dècades".
L’Institut d’FP Sanitària Sant Pau s’emmarcarà en el campus d’aprenentatge de Sant Pau, on s’ubiquen també la Facultat de Medicina i l’Escola Universitària d’Infermeria de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a part d’altres institucions relacionades amb la investigació en salut i serveis a les persones.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura