La localitat tindrà un nou accés a la C-16 en sentit nord
La via permetrà anar a Bagà sense retrocedir en direcció a Berga i evitarà el pas de vehicles pesants pels carrers de la població.

Cercs tindrà un accés nou a la carretera C-16 en sentit nord. Malgrat que aquesta intervenció no estava prevista en el projecte inicial per millorar l’eix del Llobregat entre Berga i Bagà, la Generalitat l’afegirà per satisfer una petició dels veïns i autoritats d’aquesta població del Berguedà. De fet, responsables del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ja n’han explicat els detalls a l’Ajuntament.
Malgrat que el pla tindrà un cost, des de la conselleria es considera que l’increment econòmic que se’n derivi serà perfectament assumible. De les dues fases en què es dividiran les obres, que es desenvoluparan al llarg de 20,7 quilòmetres, encara no se sap de quina etapa formarà part aquesta sortida a la C-16 per viatjar cap a Bagà des de Cercs.
El pressupost inicial del conjunt ascendia a 240 milions d’euros. A més d’eixamplar la carretera, es perforaran cinc túnels, es construirà un viaducte i s’instal·larà un sistema pioner a l’Estat per disposar d’un carril reversible gràcies a una barrera mòbil. Si no s’afegís la incorporació de Cercs, els conductors que han d’arribar a la C-16 per anar en direcció a Bagà haurien de circular pel poble i certes maniobres serien impossibles per als camions i els autobusos.
El volum a l’eix és elevat, en especial durant l’hivern, quan la mobilitat es complica i la durada dels trajectes es triplica per la temporada d’esquí i el turisme de muntanya. Per això, el trànsit és asimètric els caps de setmana: abunda en sentit nord divendres i dissabte, i en sentit sud, diumenge.
Tercer carril reversible
Notícies relacionadesA més de Berga, Cercs i Bagà, els treballs afectaran tres termes més de la comarca: la Nou de Berguedà, Sant Julià de Cerdanyola i Guardiola de Berguedà. La C-16 es desdoblarà entre Berga i Cercs; des d’aquesta localitat fins a Bagà, hi haurà el tercer carril reversible. Una sèrie d’enllaços a diferents nivells acabaran amb les 15 interseccions que obliguen a girar a l’esquerra. El viaducte que s’aixecarà a Cercs, de 290 metres de longitud, serà més ample, ja que comptarà amb el tercer carril mòbil. A més de sotmetre a informació pública i tramitació ambiental el projecte de traçament, com és preceptiu, es va mantenir el diàleg amb els agents del territori.
Aquest procés va ajudar a introduir-hi algunes modificacions. Ara, no obstant, ha transcendit que la conselleria sumarà aquest ramal. Els tècnics han trobat una solució viable, tot i que el terreny és difícil.
- Alcalde amb una missió Albiol s’atrinxera en un carrer de Badalona per avortar l’ocupació d’un pis
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Transport públic Un veí de Sant Andreu exigeix traslladar una parada de l’H6
- Salut Els mals hàbits disparen la inflamació crònica, una epidèmia silenciosa relacionada amb el 50% de les morts
- FUTBOL El vestidor del Reial Madrid es cansa de Vinícius: «No perdrem ni un segon més amb ell»
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 44,71% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Entrevista Ábel Bereményi, antropòleg: «La mobilitat social té un cost social i emocional molt cruel per al poble gitano»
- Successos Detingudes dues prostitutes que drogaven clients per estafar-los a Barcelona
- 42,195 quilòmetres Salvador Illa completa amb èxit la Marató de Barcelona: aquest ha sigut el seu temps
- Congrés republicà Junqueras allarga la mà al PSC i Junts per aconseguir més «quotes de poder» per a Catalunya