El Govern obre la porta a fer que les motos entrin a Barcelona pels carrils VAO

Les motos continuen sent el taló d’Aquil·les de la mobilitat a Catalunya. Representen el 2,4% de la mobilitat però causen gairebé la meitat dels ferits greus i morts en sinistres de trànsit. Es milloren les carreteres, es limita la velocitat, s’instal·len macrocontrols, es fan campanyes colpidores a la televisió. Les xifres, però, no són gens satisfactòries. Tot això és la part dolenta. La bona, per dir-ho d’alguna manera, és que es tenen molt localitzades les carreteres i els trams en què es concentren més sinistres de motos. I resulta que es troben en els accessos de la ciutat de Barcelona.
¿Alguna bona idea? Trànsit ja va oferir una alternativa el desembre del 2022. L’explicava aquest diari: que els motoristes puguin entrar a la gran ciutat pel carril bus-VAO, de manera que circulin sense tants obstacles i amb més seguretat. Ara el Govern ja no es posa de perfil i obre la porta a fer que això pugui ser una realitat.
Ahir el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, va incidir en aquesta proposta. "Quan s’obri el carril bus-VAO de la B-23, considerarem que també sigui un vial de motos per entrar a Barcelona".
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- Catalunya estrena una aplicació per a la gestió d’aqüífers
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals
- Mirada holística Miguel Muñoz-Cruzado, fisioterapeuta: "No existeix la salut física ni la mental, existeix la salut"
- Toni, Lamine i el ‘pla Alexanko’
- El gran repte d’Arrieta