Riuada catastròfica
"Estem pitjor que animals"
Els veïns dels carrers de Paiporta més danyats per la dana estan atrapats a casa seva des de dimarts. «Encara no ha vingut ningú a rescatar-nos», denuncien.

Els veïns del carrer Florida, a Paiporta, conviuen amb l’horror des de dimarts. La riuada va portar una muntanya de cotxes que encara hi és tres dies després. "Les dues primeres nits sonaven les alarmes i estaven amb els llums encesos. Vèiem els cadàvers d’homes, dones i nens a dins", explica la Sonia, una veïna d’aquest carrer.
Han passat tres dies i encara hi ha cadàvers sense aixecar al carrer. Els veuen des de la finestra. "Gairebé tots els baixos eren cases de gent gran. No els va avisar ningú i la riuada se’ls va emportar a tots. Això es podia haver evitat", es lamenta. Afegeix que han vist treure "desenes de cossos" dels garatges i que encara hi ha molta gent coneguda del carrer desapareguda. "No han vingut a treure molts dels cadàvers", diu la Sonia.
Tota la carronya
A aquesta situació hi cal afegir els intents de robatori, que arriben sobretot de nit. "Els veïns ens donem un suport, sobretot passant-nos aigua, però a la nit surt tota la carronya. Et piquen a la porta per oferir-te aigua però en realitat volen robar-te", explica aquesta veïna. L’abandonament, indica la Sonia, és absolut. "Tres dies després no ha vingut ningú. Tenim cotxes estampats a la porta de molts patis i no podem sortir. Fem les necessitats en bosses d’escombraries perquè no hi ha aigua, i la llum va i ve".
La Sonia demana ajuda. "Estem pitjor que animals; no ens ha vingut a rescatar ningú. L’únic dia que vam tenir ajuda va ser quan van arribar uns nois amb jeeps i van poder retirar alguns cotxes, però aviat se’ls va fer de nit i se’n van haver d’anar", explica. Per menjar, se serveixen de cordes que alguns veïns lliguen a bosses de supermercat: "Les pugem a braços i, una vegada a dalt, repartim el menjar entre els veïns al replà", explica la dona. Tots els veïns agraeixen haver pogut salvar la vida, però encara així insisteixen: "No estem gens bé, necessitem ajuda i que algú que ens tregui d’aquí".
Més d’un es va salvar agafant-se a un fanal o a un senyal mentre per aquest carrer l’aigua arrossegava cossos sense vida. La Sonia explica que han trucat a les autoritats però que a causa del col·lapse no hi ha pogut accedir ningú per l’enorme quantitat de cotxes que hi ha acumulats. El carrer Florida és molt a prop del riu, i això ha fet que als cotxes s’hi sumin canyes, troncs, palets, fang i tota mena de deixalles del riu que han creat dues barricades que fan el lloc inaccessible.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032