Un tram de l’AP-7 redueix la velocitat màxima els diumenges
Entre Vilafranca i Martorell, en sentit Barcelona, es podrà circular com a màxim a 100 km/h. S’espera evitar sinistres de baixa intensitat.
Accidente en la AP7 a la altura del antiguo peaje de Martorell /
La lluita contra la sinistralitat a la carretera té uns enemics molt ben identificats. El trident entre badades al volant, alta velocitat i imprudències deriva en ferits greus o lleus i, en el pitjor dels casos, en morts. En el cas de Catalunya és el Servei Català de Trànsit, a més dels operadors de les vies, qui té la responsabilitat de buscar eines per muscular la seguretat viària. Com la que es posarà en pràctica diumenge vinent. Es tracta de limitar la velocitat a l’AP-7 a 100 km/h entre Vilafranca i Martorell per evitar els sinistres de baixa intensitat que, a més de víctimes, generen espaterrants embussos, sobretot a l’altura de Subirats.
La mesura s’aplicarà tots els diumenges –hi hagi o no carril addicional obert en aquest tram–, a diferència del tram nord, entre Sant Celoni i Montornès, on només s’implementarà el límit de 100km/h quan s’obri el vial afegit. En els dos casos, sempre en sentit Barcelona. En les operacions sortida excepcionals (Setmana Santa o la Revetlla) també s’haurà d’anar més a poc a poc si hi ha carril addicional de sortida, com passa a l’AP-7 entre Montornès i Sils. Però, al marge del que passa a l’autopista del Mediterrani, les xifres de sinistralitat de l’estiu fetes públiques ahir continuen justificant la innovació en matèria de seguretat viària.
A partir del 16 de setembre no només serà obligatori anar més a poc a poc, sinó que Trànsit avisa que estarà molt atent al compliment de la nova norma. Això implica vigilància, és a dir, radars, helicòpter i agents a la carretera
Millor i pitjor
El juny va començar molt malament. De la pitjor manera, amb vuit morts en els últims set dies del mes, el doble que l’any passat, amb tres morts en un sinistre registrat a les 13.05 hores del dia 30 a la C-37, a Castellfollit, a conseqüència d’una col·lisió frontal entre un turisme i una furgoneta, la pitjor circumstància possible i alhora la més temuda en les vies ràpides sense mitjana. Però la resta de l’estiu ha aconseguit doblegar la corba, i entre la Revetlla i el 9 de setembre el percentatge de persones que han perdut la vida ha caigut un 11%, un 33% si es pren com a referència el 2019. Han sigut 33 morts en 30 sinistres mortals a la xarxa interurbana, un mort cada 2,4 dies.
Quant als ferits greus (226), la notícia no podria ser pitjor, amb un increment del 38% respecte a l’exercici anterior (164). Si es pren com a referència l’1 de gener, a les carreteres catalanes ja han mort un total de 94 persones, cosa que suposa una reducció del 13% (un 26,5% respecte al 2019).
- La transformació de la ciutat La plaça de les Glòries entra en la recta final de la seva metamorfosi
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- LLIGA F (1-8) El Barça torna a lluir-se contra el Madrid CFF en un duel amb polèmica
- PREMIER LEAGUE El City guanya i l’afició demana a Guardiola en català que segueixi
- El repte de la dependència Les filles carreguen més amb la cura dels avis
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Benestar a les empreses Lideratge, la clau de la salut mental a la feina
- Multimèdia | Guerra a Israel i Gaza: així evoluciona el conflicte
- 1,5 petabytes per emetre la Copa Amèrica de vela
- Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial. El procés La sostenibilitat, en l’adn de les empreses