Catalunya rebrà 4,2 milions per a 2.200 places

El Consell de Ministres va aprovar ahir una nova inversió superior als 130 milions d’euros per culminar el primer pla de modernització de la formació professional, implementat pel Ministeri d’Educació i FP el 2020. Aquests fons aniran destinats a les comunitats autònomes per continuar desenvolupant, per quart any consecutiu, actuacions destinades a la consolidació de la nova FP, que aquest curs escolar comença amb el repte d’aplicar al 100% la legislació vigent, que converteix tota l’FP en dual per combinar aprenentatge i feina en empreses amb la formació a les aules.
Una primera partida, per valor de 88,5 milions, anirà destinada a la creació de 41.790 noves places d’FP, de les quals més de 12.300 seran bilingües, amb una inversió de 33,4 milions d’euros més. En el cas de Catalunya, el repartiment serà superior als 4,2 milions per crear més de 2.200 places noves.
Entre els fons aprovats hi ha inclosos 26,4 milions per a 480 noves aules de tecnologia aplicada (aules ATECA, en les quals són presents tecnologies com la realitat virtual, impressió 3D i la robòtica). En aquest capítol, l’aportació per a Catalunya serà superior als 3,8 milions per crear 70 aules.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"