CANDIDAT A POBLE CULTURAL DE L'ANY
Vilalba dels Arcs, 800 anys d’història
El municipi de la Terra Alta celebra el seu aniversari amb una unió del teixit cultural i social
Panoràmica de Vilalba dels Arcs, a la comarca de la Terra Alta.
Vilalba dels Arcs és un dels candidats d’aquesta edició dels Premis Poble de l’Any en la categoria de Poble Cultural de l’Any. Els guardons, convocats per Prensa Ibérica i patrocinats per la Generalitat de Catalunya, pretenen premiar els pobles catalans pel treball que porten a terme durant l’any en tres àmbits: cultural, sostenible i turístic.
El municipi de la província de Tarragona compta amb 630 habitants i amb 20 associacions culturals i socials. Fins i tot sent un poble relativament petit, la seva capacitat de convocatòria supera totes les expectatives. Aquest any, a més, celebra el 800 aniversari des de la seva carta de població. El sentiment de pertinença a un col·lectiu social és el que ha portat a Vilalba dels Arcs a on es troba avui dia.
Celebració
Destaca la seva ja consolidada agenda d’activitats anuals, però amb aquesta celebració, el municipi ha fet un pas endavant. Des de l’ajuntament s’ha liderat un equip que ha treballat per programar activitats culturals, festives i gastronòmiques que omplen tot l’any d’aniversari. La cultura és el concepte que planeja sobre totes les activitats programades, entre elles, l’elaboració d’un conte per als més petits on se’ls explica la història de Vilalba dels Arcs. En menys d’una setmana es van vendre més de 100 exemplars.
Notícies relacionadesA més, el seu extens treball per captar l’atenció del turisme no passa desapercebuda. Una de les novetats d’aquest 2024 ha sigut la primera edició del Tasta Vilalba, una mostra de productes locals envoltada d’art i de cultura, així com concerts, tallers d’art i altres activitats relacionades.
El seu esforç per promoure la cultura i el llegat històric del seu municipi sense tenir en compte la mida del municipi, fa que Vilalba dels Arcs entre clarament en la llista de candidats a ser el Millor Poble de l’Any.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- Iván Espinosa de los Monteros: "Seria molt bo que el PP, Vox i Junts votessin una moció de censura"
- Apunts polítics de la setmana La ruptura amb el PSOE
- La gestió de la dana, anàlisi El repartiment de l’herència
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
- La gestió de la dana Les 14 estacions del viacrucis de Mazón
