El TS confirma la rebaixa de presó a un dels condemnats de ‘La manada’

La Sala Segona Penal del Tribunal Suprem (TS) va confirmar la rebaixa de 15 a 14 anys de presó que va fixar el Tribunal Superior de Justícia de Navarra per a un dels cinc condemnats per la violació grupal comesa en els Sanfermines del 2016, en aplicació de la Llei orgànica 10 /2022, de garantia integral de la llibertat sexual. L’acusat a qui li rebaixen la pena és Ángel Boza, que era l’únic que es podia beneficiar d’aquesta petició, ja que la resta arrossegaven altres condemnes de delictes sexuals com el del cas de Pozoblanco o tenien altres penes per robar el mòbil a la víctima dels Sanfermines i per gravar-la, casos de l’exguàrdia civil Antonio Manuel Guerrero i de l’exmilitar Alfonso Jesús Cabezuelo.
El tribunal avala la interpretació que va fer el TSJ de Navarra quan va acordar reduir en un any la pena per a un dels condemnats a l’entendre que el Tribunal Suprem en el seu moment va imposar la pena de 15 anys per ser "pròxima" al mínim legal vigent llavors, abans d’entrar en vigor la coneguda com a llei del només sí és sí.
El tribunal navarrès argumentava que a l’entrar en vigor la llei es va rebaixar el mínim legal del delicte en un any i tres mesos (de 14 anys, tres mesos i un dia a 13 anys), i per tant la pena també s’havia de reduir, ja que després de la reforma legal quedava situada dos anys per sobre del nou mínim legal.
Notícies relacionadesAra, la Sala Segona en la seva sentència considera raonable el criteri expressat pel TSJ de Navarra, ja que s’ajusta als paràmetres que va establir el Ple de la Sala Segona quan va abordar la línia que calia seguir en relació amb els assumptes afectats per la nova llei.
En línia amb aquesta doctrina, la sentència, amb ponència del magistrat Julián Sánchez Melgar, recorda que resulta essencial respectar el criteri de dosimetria penològica que va prendre en consideració el Tribunal sentenciador.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic