Els terminis per accedir a la prestació s’allarguen

Catalunya ha fet un "desplegament vàlid" de la llei orgànica de regulació de l’eutanàsia (LORE), que compleix ara tres anys, i és una de les comunitats autònomes amb els terminis més curts des que el pacient sol·licita l’eutanàsia fins que se li aplica: si a Espanya la mitjana és de 75 dies, a Catalunya va ser d’uns 45 dies el 2022. No obstant, com va advertir ahir Dret a Morir Dignament (DMD) Catalunya, aquests terminis s’estan allargant: el 2023, un malalt que demanés l’eutanàsia havia d’esperar de mitjana 59 dies, segons xifres de la Comissió de Garantia i Avaluació de l’Eutanàsia (CGAE) de la Conselleria de Salut.
La presidenta de DMD Catalunya, Cristina Vallès, va denunciar la "falta de personal" per gestionar els tràmits. Atès que aquesta llei es va aprovar el 2021 "sense pressupost", les oficines de Coordinació de la Prestació d’Ajuda per Morir (PRAM) estan "infradotades". "Sabem que hi ha pocs professionals, però no ho tenim quantificat. Per desenvolupar aquesta llei s’ha confiat molt en la voluntarietat, però ja han passat tres anys i s’hauria d’acompanyar amb altres qüestions", va sentenciar Vallès.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura