"Quin embolic. ¡Quina misèria!"
La impossibilitat de sortir de Barcelona o d’arribar-hi en la freqüentada línia R1 de la costa del Maresme va provocar un tràfec de viatgers cap al metro.

L’aglomeració de passatgers als vagons de l’L5 del metro de Barcelona a les 7.30 hores d’ahir permetia endevinar què passaria amb el servei de Rodalies. Els auguris es feien realitat a l’arribar a Sants, on un cartell escrit amb retolador mostrava les alternatives d’accés a les principals línies, entre les quals l’R7 figurava directament en blanc per la seva falta de servei.
La resposta més escoltada va ser la següent: "ha d’agafar el tren a Badalona", en al·lusió a la impossibilitat d’agafar des de Barcelona la sempre freqüentada R1. El transbord de passatgers de trens a metro per poder arribar al centre de Barcelona –o sortir-ne– va saturar les parades de Badalona –on els usuaris es queixaven que allargarien mitja hora el seu recorregut habitual– i l’Hospitalet, convertides en estacions terminals de Rodalies pel col·lapse. També autobusos i autocars que connectaven Barcelona amb l’àrea metropolitana estaven desbordats en l’hora punta matinal.
"M’han dit que he d’anar fins a Badalona amb metro i agafar l’R1 allà", va dir el Dani, un noi de 26 anys que havia de començar ahir una feina nova a Ocata. Una conversa entre dues noies captava bé la frustració: "Quin embolic. ¡Quina misèria! Hauré d’anar amb metro", va comentar una d’elles.
Notícies relacionadesA més de l’R1, altres línies, com l’R3, també van provocar maldecaps. Sense anar més lluny, l’Esteban, de 69 anys, havia d’anar a Puigcerdà. El trajecte habitualment són quatre hores, però ahir en van ser unes sis. "Des de Sants no surten trens a Puigcerdà i m’han dit que he d’anar fins a la Sagrera amb metro, allà agafar un bus fins a Montcada, i allà sí que podré agafar l’R3", va comentar visiblement molest. Al bloqueig d’algunes línies des de Barcelona s’hi va sumar el tancament d’estacions com Plaça Catalunya i Arc de Triomf.
El Rafael i la Diana, van trobar els accessos tancats. "Anem cap a Sant Feliu de Llobregat i ens diuen que hem d’anar a l’Hospitalet amb metro per agafar allà el tren. És de bojos".
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Gira "Tantas Cosas que contar" La Oreja de Van Gogh, amb Amaia Montero de nou, torna als escenaris: concert al Sant Jordi el 2026
- Ports El Port de Tarragona participa en dos projectes relacionats amb el desplegament de drons en entorns portuaris
- Futbol El Barça amplia el seu acord de patrocini amb Spotify fins al 2030
- Esports El Consejo Superior de Deportes reconeix Tarragona com la ciutat més promotora de l'esport en 2024
- Jornades a Cardona Junts activa la seva fundació amb una escola de formació per debatre sobre el seu ideari