CELEBRACIONS
¿Quan és el Dia de la Mare 2020? Dates de tots els països
baby-1866621 1920
Tot i que la seva celebració aquest any serà molt diferent, el Dia de la Mare és una d’aquestes dates que sempre apareixen marcades en el calendari quan arriba el maig. Malgrat el confinament i el coronavirus, aquest diumenge, 3 de maig, és el dia per retre un homenatge a un puntal fonamental de la família. ¿Quan se celebra el Dia de la Mare 2020 segons el país on visc?
El 3 de maig, a Espanya
A Espanya, el Dia de la Mare se celebra el primer diumenge del mes de maig des de l’any 1965, però no sempre ha sigut així. Al principi, el dia de la festivitat de totes les progenitores era el 8 de desembre, coincidint amb la celebració de la Immaculada Concepció.
A partir dels anys 60, uns reconeguts grans magatzems de l’època van començar a reclamar que se seguís la tradició estrangera de commemorar el Dia de la Mare durant el maig. D’aquesta manera i durant un temps, es va estar celebrant dues vegades a l’any fins que finalment l’Església va decidir fixar la data per al primer diumenge del maig.
Dates del Dia de la Mare per països
– Segon diumenge de febrer: Noruega–
Quart diumenge de Quaresma: Irlanda i el Regne Unit–
3 de març: Geòrgia
– 8 de març: Albània, Bòsnia i Hercegovina, República de Macedònia, Montenegro, Sèrbia, Bulgària, Uzbekistan, Tadjikistan.
– 21 de març: Aràbia Saudita, Bahrain, Egipte, Líban, Marroc, Síria
– 7 d’abril: Armènia
– Primer diumenge de maig: Espanya, Hongria, Lituània, Portugal, Sud-àfrica, Romania.
Segon diumenge de maig. Alemanya, Austràlia, Àustria, el Brasil, Bèlgica (excepte Anvers), Xile, la Xina, el Canadà, Colòmbia (excepte Cúcuta), Croàcia, Cuba, Dinamarca, Equador, els Estats Units, Estònia, les Filipines, Finlàndia, Grècia, els Països Baixos, Hondures, Itàlia, el Japó, Letònia, Liechtenstein, Nova Zelanda, el Perú, Puerto Rico, la República Txeca, Suïssa, Taiwan, Turquia, Ucraïna, l’Uruguai, Veneçuela.
– 8 de maig: Corea del Sud
– 10 de maig: El Salvador, Emirats Àrabs Units, Guatemala, Índia, Malàisia, Mèxic, Oman, Pakistan, Qatar, Singapur
– 14 de maig: Samoa
– 15 de maig: el Paraguai
– 26 de maig: Polònia
– 27 de maig: Bolívia
– 30 de maig: Nicaragua
– Últim diumenge de maig: la República Dominicana, Haití, Suècia, Cúcuta (Colòmbia), França
– 12 d’agost: Tailàndia
– 15 d’agost: Anvers i Costa Rica
– Tercer diumenge d’octubre: l’Argentina
– 13 d’octubre: Bielorússia
– Últim diumenge de novembre: Rússia
Notícies relacionades– 8 de desembre: Panamà
– 22 de desembre: Indonèsia
- Temps Catalunya viu el primer cap de setmana sense cap pluja des de fa gairebé mig any
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
- Integrada en el dia a dia La IA canvia les regles del joc a la universitat: «Els estudiants aprenen amb ChatGPT, no pas malgrat aquesta eina»
- A l’Audiència Nacional L’operació Catalunya recobra el protagonisme del judici als Pujol amb la declaració de Villarejo
- Entrevista Álvaro Morte: «Abans de fer d’Adolfo Suárez no era conscient de com de fràgil va ser la democràcia»
