CELEBRACIONS
¿Quan és el Dia de la Mare 2020? Dates de tots els països

Día de la Madre 2024
Tot i que la seva celebració aquest any serà molt diferent, el Dia de la Mare és una d’aquestes dates que sempre apareixen marcades en el calendari quan arriba el maig. Malgrat el confinament i el coronavirus, aquest diumenge, 3 de maig, és el dia per retre un homenatge a un puntal fonamental de la família. ¿Quan se celebra el Dia de la Mare 2020 segons el país on visc?
El 3 de maig, a Espanya
A Espanya, el Dia de la Mare se celebra el primer diumenge del mes de maig des de l’any 1965, però no sempre ha sigut així. Al principi, el dia de la festivitat de totes les progenitores era el 8 de desembre, coincidint amb la celebració de la Immaculada Concepció.
A partir dels anys 60, uns reconeguts grans magatzems de l’època van començar a reclamar que se seguís la tradició estrangera de commemorar el Dia de la Mare durant el maig. D’aquesta manera i durant un temps, es va estar celebrant dues vegades a l’any fins que finalment l’Església va decidir fixar la data per al primer diumenge del maig.
Dates del Dia de la Mare per països
– Segon diumenge de febrer: Noruega–
Quart diumenge de Quaresma: Irlanda i el Regne Unit–
3 de març: Geòrgia
– 8 de març: Albània, Bòsnia i Hercegovina, República de Macedònia, Montenegro, Sèrbia, Bulgària, Uzbekistan, Tadjikistan.
– 21 de març: Aràbia Saudita, Bahrain, Egipte, Líban, Marroc, Síria
– 7 d’abril: Armènia
– Primer diumenge de maig: Espanya, Hongria, Lituània, Portugal, Sud-àfrica, Romania.
Segon diumenge de maig. Alemanya, Austràlia, Àustria, el Brasil, Bèlgica (excepte Anvers), Xile, la Xina, el Canadà, Colòmbia (excepte Cúcuta), Croàcia, Cuba, Dinamarca, Equador, els Estats Units, Estònia, les Filipines, Finlàndia, Grècia, els Països Baixos, Hondures, Itàlia, el Japó, Letònia, Liechtenstein, Nova Zelanda, el Perú, Puerto Rico, la República Txeca, Suïssa, Taiwan, Turquia, Ucraïna, l’Uruguai, Veneçuela.
– 8 de maig: Corea del Sud
– 10 de maig: El Salvador, Emirats Àrabs Units, Guatemala, Índia, Malàisia, Mèxic, Oman, Pakistan, Qatar, Singapur
– 14 de maig: Samoa
– 15 de maig: el Paraguai
– 26 de maig: Polònia
– 27 de maig: Bolívia
– 30 de maig: Nicaragua
– Últim diumenge de maig: la República Dominicana, Haití, Suècia, Cúcuta (Colòmbia), França
– 12 d’agost: Tailàndia
– 15 d’agost: Anvers i Costa Rica
– Tercer diumenge d’octubre: l’Argentina
– 13 d’octubre: Bielorússia
– Últim diumenge de novembre: Rússia
Notícies relacionades– 8 de desembre: Panamà
– 22 de desembre: Indonèsia
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"