"Ara veig que no era normal"

Una de les menors va declarar als Mossos que al principi creia que era una broma, però després va pensar que la intenció del docent era tenir una relació sexual amb ella i una amiga. «Hi havia confiat i ara m’adono que m’ha utilitzat per arribar a les meves amigues», va afirmar.

"Ara veig que no era normal"

j. g. a.

2
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"¿Fem un trio?", va escriure a través d’Instagram V. M. B., el professor de l’institut Eugeni d’Ors de Badalona investigat per assetjament a tres alumnes i a una quarta menor, també estrangera, que no ha presentat denúncia. "No", li va respondre taxativa l’adolescent. Però ell hi va insistir: "Amb... [nom d’una menor]". Ella va repetir el seu no rotund. El docent no va parar. Amb dues emoticones de cara pensativa va escriure: "[nom d’una menor] no ho vol sense tu". La jove va replicar: "Doncs no són els meus problemes". La conversa va acabar amb tres emoticones de cares rient. "En aquell moment vaig pensar que era una broma. Ara crec que la seva intenció era tenir una relació sexual amb mi i amb la meva amiga", va declarar la jove als Mossos.

Però no va ser l’únic missatge que va rebre aquesta adolescent. El professor imputat li va remetre un missatge que li deia: "Necessito la teva companyia. Em sento sol. Tinc hora lliure". Ella li va contestar: "Però home, no puc. Tinc classes de matemàtiques". El docent va replicar: "Que és broma, ja ho sé", unes paraules acompanyades d’una cara d’entremaliat. La jove va relatar a la policia catalana: "En aquell moment aquests comentaris formaven part de la confiança que s’havia fet entre nosaltres. Veia el professor com un amic i ara m’adono que no era normal".

L’imputat també li va enviar missatges al·ludint a una part del seu cos: "Ahir el profe es va fixar en el cul de l’àvia", va escriure el docent, que deia àvia a la jove, que va replicar: "Però mai tenim temps". I el docent va dir: "Dilluns que ve sí".

L’adolescent va relatar a la policia que la frase "mai tenim temps" era en relació amb un treball de classe que V. M. B. els havia demanat. Sobre l’expressió que "el profe es va fixar en el cul de l’àvia", va assegurar que no hi va donar importància. No obstant, va precisar que després sí que es va adonar que es referia al fet que s’havia fixat en el seu cul. "Això està fora de lloc entre ell com a professor i jo com a alumna. M’ha fet sentir malament", va declarar.

Gran decepció

Notícies relacionades

L’estudiant va insistir plorant que se sentia "defraudada, utilitzada, manipulada, traïda". I va afegir: "Hi havia confiat, creia que era el meu amic, i ara m’adono que m’ha utilitzat per arribar a les meves amigues".

Durant la declaració, la jove va reconèixer que quan l’investigat li parlava d’una de les amigues li feia comentaris com: "És molt guapa. M’agradaria que m’abracés. Vull fer un trio amb... [hi incloïa el seu nom i el de l’amiga]". La menor va declarar a la policia que ella sempre s’ho prenia de broma perquè sabia que era impossible. "No vaig pensar que la intenció fos tenir una relació sexual amb nosaltres". El docent li escrivia normalment fora de l’horari de classe i, fins i tot, els caps de setmana. "Tinc una gran decepció respecte a ell", va afirmar la jove. La policia considera "l’existència de prou indicis per contemplar una presumpta comissió d’un delicte que atemptaria contra la llibertat sexual de la menor".