Les agressions sexuals en el transport públic creixen un 45%

El 2023 es van registrar 97 delictes sexuals en el transport públic català, el 70% en l’àmbit ferroviari: en trens i estacions de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat. Majoritàriament van ser agressions sexuals. L’any anterior se’n van produir 86 casos i el 2021, encara en pandèmia, en van ser 67. Per tant, en els últims dos anys han augmentat les denúncies per violència sexual gairebé un 45% en el transport públic, segons dades del Departament d’Interior.
Per evitar aquest tipus de situacions de violència sexual i incrementar tant la conscienciació de les víctimes com recordar als possibles agressors que fer tocaments o gravar imatges sense consentiment són pràctiques delictives, els departaments d’Interior i de Territori han presentat la campanya És delicte, que es podrà veure en trens, estacions i vagons de Ferrocarrils de la Generalitat.
Notícies relacionadesEn el marc d’aquesta iniciativa, Interior formarà 900 membres del personal de Ferrocarrils en la detecció de la violència sexual i masclista en el transport públic i en la intervenció davant aquests incidents. La formació anirà dirigida a empleats de les línies metropolitanes, de la línia Lleida - la Pobla, del cremallera i funiculars de Montserrat i del cremallera de Núria, i que estiguin en contacte amb els viatgers.
A més, es difondrà la campanya posant el focus en els agressors per interpel·lar-los sobre la seva conducta. En aquest sentit, FGC ha vinilat un tren que circularà a la línia Barcelona-Vallès, es col·locaran cartells al passadís d’accés a la via 5 de l’estació de Plaça Catalunya i a l’interior dels trens hi haurà cartelleria i vídeos. Interior també portarà a terme una enquesta a FGC perquè els usuaris valorin la seguretat en aquest transport públic.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)