Catalunya concentra el 42% dels robatoris de coure ferroviari

Catalunya concentra el 42% dels robatoris de coure ferroviari

Elisenda Pons

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Qualsevol robatori de coure de la catenària, per petit que sigui, pot afectar la circulació de combois. I, segons les dades, això passa sobretot a Catalunya, comunitat que concentra el 42% dels robatoris de coure ferroviari de tot l’Estat. El 2023 es van registrar 151 robatoris o intents de robatori de cable, especialment coure, a Catalunya, enfront els 70 que es van comptabilitzar el 2022. La província més afectada és Barcelona, amb 105 successos per 36 en tot el 2022. Des de l’1 de gener, a aquest costat de l’Ebre ja s’han produït 17 robatoris: 13 a Barcelona, dos a Lleida i dos a Tarragona.

En tot el 2023 hi va haver 362 robatoris o intents de robatori a tot Espanya, per 391 de l’any anterior. El 2019 en van ser 149, el 2020 es va baixar a 121 per la pandèmia i el 2021 es va pujar a 277. Com a resultat, un miler de trens afectats cada any. En total, sumant actes vandàlics i robatori de coure, entre el 2019 i el primer trimestre del 2022, es van registrar 2.284 incidències que van afectar 5.800 trens. El retard global de tots aquests contratemps va ser de 107.000 minuts. És a dir, més de 74 dies. La província més afectada va ser Madrid (286 incidències), seguida de Barcelona (220).

Temes:

Barcelona Trens