possibles errors
Brussel·les investiga TikTok sobre protecció de menors
tik-tok
TikTok torna a estar en el punt de mira dels reguladors. Ahir, la Comissió Europea va obrir una investigació per determinar si la plataforma de vídeos xinesa propietat de ByteDance compleix o no les seves obligacions per protegir els menors.
El procediment formal iniciat des de Brussel·les busca determinar possibles infraccions de la Llei de Serveis Digitals (DSA), la nova normativa que regula les plataformes digitals, en vigor des de dissabte. Aquesta mesura exigeix a grans companyies com Google, Amazon, Meta, Apple o Microsoft ser més transparents, mitigar els riscos dels seus productes, obrir l’accés acadèmic a les seves dades i garantir la privacitat dels usuaris, especialment dels més petits.
"La protecció dels menors és una de les principals prioritats de la DSA", va assenyalar Thierry Breton, comissari europeu de Mercat Interior. La investigació es focalitzarà en com els algoritmes de TikTok poden afectar el benestar físic i mental dels usuaris, en les mesures de verificació d’edat, en la configuració de privacitat i en quin tipus de publicitat reben els menors.
- Últims dies Adif buida l’aparcament i tanca amb una tanca el perímetre per a l’enderroc imminent de l’antiga estació centenària de La Sagrera
- Vaga als centres educatius Laia Codina i Anna Vilar, de l'Assemblea de Docents: "Hem de replantejar el sistema tenint en compte els qui som a primera fila"
- Iniciativa a Girona La base de Sant Climent, escola de corresponsals de guerra
- Metges s'afegeixen a les protestes dels mestres a Girona: "No voldria que un cirurgià m'operés després de vint hores treballant"
- Vaga a l'ensenyament Els docents diuen prou: "Em vaig fer mestra per vocació, però ara no ho recomanaria a ningú"
