Medi Ambient
Milers de persones clamen contra la gestió de la crisi dels pèl·lets
Més d’un centenar d’organitzacions ecologistes, sindicals i pesqueres es van afegir ahir a la marxa de l’Alameda compostel·lana.
Milers de persones van confluir ahir al migdia a la praza do Obradoiro, en la manifestació convocada per un centenar de col·lectius ecologistes, sindicals i del mar que va recórrer els carrers del centre de la capital gallega.
"Fillos, netos e sobriños de mariscadores" es van manifestar pel centre de Santiago de Compostel·la per sol·licitar de manera unànime una garantia de futur per a un sector econòmic fonamental per a la comunitat.
Per això, van demandar que l’Executiu autonòmic es posi "a traballar" en l’elaboració d’un estudi interdisciplinari que analitzi l’estat de les ries gallegues.
Durant la lectura del manifest, els organitzadors van reivindicar en diverses ocasions des de la llotja que no es tractava d’una manifestació política. No obstant, la proximitat del 18-F i la presència de la líder del BNG, Ana Pontón, el candidat del PSdeG a la Presidència de la Xunta, Jose Ramón Gómez Besteiro, la de Sumar, Marta Lois al costat de Yolanda Díaz, i la de Podem, Isabel Faraldo que va estar acompanyada d’Irene Montero, va fer que al llarg de la marxa s’escoltessin diversos càntics que clamaven a estendre la mobilització a les urnes en la pròxima cita electoral.
La Policia local de Santiago ha xifrat la participació en aquesta manifestació en unes 15.000 persones, que van demanar que hi hagi mesures urgents per protegir una de les riqueses més grans de Galícia: el mar i els sectors de la pesca i el marisqueig.
Notícies relacionadesDes de primera hora del matí, als bars pròxims a l’Alameda compostel·lana no es parlava de cap altra cosa. Els parroquians censuraven que darrere de l’abocament de pèl·lets del Toconao "hai responsables que teñen que pagar". No obstant, advertien que la situació del mar ja era precària anteriorment.
Removent amb la cullereta el cafè, dos homes resumien a la perfecció el crit d’auxili del sector del mar, del qual la marea plàstica és únicament "la gota que va curullar el vas". Una hora abans que la mobilització convocada per més d’un centenar d’organitzacions ecologistes, sindicals i pesqueres comencés a anar, centenars de persones ocupaven ja el seu lloc a l’emblemàtic parc compostel·là. Entre ells, alcaldes de localitats de la costa gallega com el de Cambados, Samuel Lago, i el de Rianxo, Julián Bustelo.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
- El Govern defensa l’IRTA-CReSA La Generalitat reitera que no hi ha «cap indici» que el brot de pesta porcina sortís d’un laboratori
- Hostaleria Abaixa la persiana el restaurant de Pep Guardiola: últims dies
- Pla del Govern Catalunya renovarà 20 barris degradats amb una inversió total de 412 milions
