Ajuntament de Barcelona

11
Es llegeix en minuts
Barcelona, 8 de gener de 2024 El secretari general Jordi Cases i PallarèsBarcelona, 9 de gener de 2024 La secretària delegada (p.d. 18-12-2023) Eva Redó Verdaguer Rubí, 8 de gener de 2024 La Vicesecretària general Marta Cuesta GarciaRubí, 27 de desembre de 2023 La Vicesecretària general Marta Cuesta GarciaManresa, 22 de desembre de 2023 El Tinent d’alcalde, regidor delegat d’Urbanisme i Mobilitat Carles Garcia Estany Barcelona, 9 de gener de 2024 La secretària delegada (p.d. de 18-12-2023) Eva Redó Verdaguer

Institut Municipal d’UrbanismeExp. 23G121Anunci

La Comissió de Govern, en sessió celebrada el 21 de desembre de 2023, va adoptar el següent acord:

APROVAR inicialment, a l’empara dels apartats 1 i 2 de l’article 119 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual es va aprovar el Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, de l’article 129 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, per mitjà del qual es va aprovar el Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya; la Modificació del projecte de reparcel·lació del Polígon d’Actuació Aïllada de dotació 1 de la Modificació Puntual del Pla General Metropolità per l’adaptació del sistema viari a la topografia del terreny i per la preservació dels jardins existents, Finestrelles, avinguda Pearson, Joan d’Alòs i Torrent de les Roses, pels motius que, justificadament i raonats, figuren en l’informe del Departament de Reparcel·lacions de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de l’Institut Municipal d’Urbanisme que consta a l’expedient. SOTMETRE’L a informació pública durant el termini d’un mes per al·legacions, mitjançant inserció d’anuncis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en un dels diaris de més circulació de la província i al Tauler d’Edictes de la Corporació, amb audiència simultània a les persones interessades pel mateix termini, amb notificació personal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge.

El Projecte de reparcel·lació aprovat inicialment, romandrà exposat al públic per a la seva consulta a l’Institut Municipal d’Urbanisme d’aquest Ajuntament (carrer Bolívia, 250 de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores), perquè dins del termini esmentat, que començarà a comptar a partir de l’última de les publicacions, en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de més divulgació, o de la notificació personal posterior, de ser-ne el cas, es pugui examinar i presentar les al·legacions que es considerin pertinents.

Per tal de donar compliment a l’article 83.2 Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de las Administracions Públiques, i als efectes de garantir l’accés per mitjans telemàtics, el Projecte de reparcel·lació podrà consultar-se accedint a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/exposicio-publica

La qual cosa es fa pública per a coneixement general.

Institut Municipal d’Urbanisme

Exp. 23ju344Anunci

La presidenta de l’IMU en ús de les facultats conferides per l’article 6.2.n dels seus Estatuts, en data 22 de desembre de 2023 ha resolt:

“APROVAR el Contracte Programa per a la prestació per l’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona a l’Institut Municipal d’Urbanisme de Barcelona, dels serveis informàtics que garanteixin el correcte funcionament de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), durant l’exercici pressupostari 2024, per un import de 205.068,51 euros, d’acord amb els informes de la Cap de Gestió Econòmica de data 15 de desembre de 2023, i de la Direcció de Serveis Jurídics de l’Institut Municipal d’Urbanisme de data 19 de desembre de 2023. FACULTAR a la Gerent de l’Institut Municipal d’Urbanisme per a la formalització del citat Contracte. PUBLICAR aquesta resolució al Butlletí Oficial de la província de Barcelona, a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Edictes de la Corporació. NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.”

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació.

També es pot interposar qualsevol altre recurs o reclamació que es consideri convenient.

Us ho comunico als efectes oportuns.

EdicteAPEUS.DCS/ctsExp.: 64/2022/TERRITORI-E

De conformitat amb la previsió continguda a l’article 85.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme (TRLU) se sotmet a informació pública l’acord d’aprovació inicial de la “Modificació puntual del PGO en l’entorn del PERI 10.1.2”, adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió del dia 21 de desembre de 2023.

Aquesta Modificació té per objecte:

• Delimitar un polígon d’actuació urbanística entre la C-1413a, els carrers Pont, Terrassa i Gimnàs i diverses àrees d’equipaments, zones verdes i aparcament que conformen el Complex Cultural i l’àrea d’aparcament de l’Escardívol, que únicament inclogui les grans parcel·les no edificades que han d’ésser objecte de transformació, excloent aquelles petites parcel·les ja edificades que reuneixen la condició de sòl urbà consolidat i que, en conseqüència, no han d’ésser transformades, a efectes de facilitar la gestió urbanística i el desenvolupament de l’àmbit, mitjançant els corresponents projectes de reparcel·lació i urbanització.

• Establir una nova ordenació de l’àmbit tot mantenint l’aprofitament privat previst al planejament actualment vigent.

• Mantenir el traçat actual del carrer Joaquim Blume, establint noves rasants, de forma que no es puguin inundar les zones edificables proposades en el document de Modificació.

• Respectar l’actual estructura viària, establint recorreguts aptes per vianants que donin continuïtat als carrers Vapor, Narcís Menard i Justícia i que permetin unir l’àrea d’aparcament de l’Escardívol amb el casc urbà del municipi.

En el mateix acte, s’acordà suspendre la tramitació de plans urbanístics derivats concrets i de projectes de gestió urbanística i d’urbanització, com també de suspendre l’atorgament de llicències de parcel·lació de terrenys, d’edificació, reforma, rehabilitació o enderrocament de construccions, d’instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i d’altres autoritzacions municipals establertes per la legislació sectorial, en els àmbits que venen assenyalats en el plànol de Suspensió de tramitació de llicències, del document de Modificació

No obstant això, mentre estigui suspesa la tramitació de procediments i l’atorgament de llicències en aplicació de l’article 73.2 TRLU es podran tramitar els instruments o atorgar les llicències fonamentats en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament aprovat, en el cas que, per la naturalesa dels canvis proposats, no es posi en risc l’aplicació del nou planejament, una vegada definitivament aprovat, d’acord amb la previsió continguda a l’article 102.4 RLU.

Aquest expedient se sotmetrà al tràmit d’informació pública per un termini d’un mes a comptar des de la darrera publicació obligatòria mitjançant publicació del corresponent edicte al BOP de Barcelona, al diari “El Periódico” i a la seu electrònica municipal, per al seu examen i presentació d’al·legacions.

Paral·lelament, se sol·licitarà informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i es concedirà audiència pel termini d’un mes als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confini amb el municipi de Rubí.

Durant el termini d’informació pública, l’expedient complet, juntament amb el plànol on es delimiten els àmbits de suspensió, es podrà consultar:

-A la seu electrònica municipal a l’adreça:

https://seu.rubi.cat/urbanismeCategoriaPublic/listPublicacionsAmbCategoria?categoria.id=20&es CatPrincipal=

-Presencialment, a les dependències del Servei de Planejament i Gestió Urbanística de l’Ajuntament de Rubí, situades a la Carretera de Terrassa núm.116, 1ª planta, en horari d’atenció al públic, de 9 a 13 hores de dilluns a divendres, amb cita prèvia, a través del telèfon 93.588.70.00 (Extensió 6050).

Contra l’acord d’aprovació inicial, no hi cap recurs, donat que es tracta d’un acte de tràmit.

Contra l’acord de suspensió es podrà interposar:

a) Recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, i davant el mateix òrgan que dictà la resolució, dins del termini d’un mes

b) Recurs contenciós administratiu davant la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, en el termini de dos mesos.

EdicteAPEUS.DCS/ctsExp.: 156/2022/TERRITORI-E

De conformitat amb la previsió continguda a l’article 85.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme (TRLU) se sotmet a informació pública l’acord d’aprovació inicial de la “Modificació puntual del PGO de Rubí a l’àmbit Ctra. de Terrassa 108” adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió del dia 21 de desembre de 2023.

Aquesta Modificació puntual del PGO, l’àmbit de la qual forma part del conjunt d’espais que constitueixen l’accés nord d’entrada al nucli de Rubí, té per objecte:

• Definir les condicions d’ordenació que permetin completar la urbanització de l’illa existent tenint en compte les diferents rasants dels carrers adjacents, la Ctra. de Sabadell i la Ctra.de Terrassa.

• Obtenir i consolidar una zona verda que millori les condicions ambientals i paisatgístiques i garanteixi la comunicació accessible entre les dues cotes del barri per a persones amb mobilitat reduïda.

• Definir la volumetria d’un futur edifici que completi l’illa de cases i resolgui l’impacte visual de la mitgera de nou plantes existent.

• Donar una solució urbanística definitiva als terrenys inclosos dins els seu àmbit.

• Complementàriament, establir la dotació d’habitatge protegit per tal de garantir la política d’habitatge públic al municipi

En el mateix acte, s’acordà suspendre la tramitació de plans urbanístics derivats concrets i de projectes de gestió urbanística i d’urbanització, així com també l’atorgament de llicències de parcel·lació, edificació, reforma, rehabilitació o enderrocament de construccions, instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i altres autoritzacions municipals establertes per la legislació sectorial en els àmbits que venen assenyalats al plànol s-01 “Àmbit de suspensió de llicències”.

Aquest expedient se sotmetrà al tràmit d’informació pública per un termini d’un mes a comptar des de la darrera publicació obligatòria mitjançant publicació del corresponent edicte al BOP de Barcelona, al diari “El Periódico” i a la seu electrònica municipal, per al seu examen i presentació de les al·legacions que es considerin escaients.

Paral·lelament, se sol·licitarà informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i es concedirà audiència pel termini d’un mes als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confini amb el municipi de Rubí.

Durant el termini d’informació pública, l’expedient, complet, juntament amb el plànol on es delimiten els àmbits de suspensió es podrà consultar:

- A la seu electrònica municipal a l’adreça:

https://seu.rubi.cat/urbanismeCategoriaPublic/listPublicacionsAmbCategoria?categoria.id=20&es CatPrincipal=

- Presencialment, a les dependències del Servei de Planejament i Gestió Urbanística de l’Ajuntament de Rubí, situades a la Carretera de Terrassa núm.116, 1ª planta, en horari d’atenció al públic, de 9 a 13 hores de dilluns a divendres, amb cita prèvia, a través del telèfon 93.588.70.00 (Extensió 6050).

Contra l’acord d’aprovació inicial, no hi cap recurs, donat que es tracta d’un acte de tràmit.

Contra l’acord de suspensió es podrà interposar:

a) Recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, i davant el mateix òrgan que dictà la resolució, dins del termini d’un mes

b) Recurs contenciós administratiu davant la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, en el termini de dos mesos.

ANUNCI

Carles Garcia Estany, tinent d’alcalde, regidor delegat d’urbanisme i mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, per a coneixement general i als efectes oportuns, faig públic el següent:

Que el 19 de desembre de 2023, la Junta de Govern Local va prendre els acords que es transcriuen a continuació:

“1r. Assumir la iniciativa per a formular el “Pla especial urbanístic de l’equipament universitari de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Edifici del coneixement”, d’acord amb l’article 397.2 del Pla d’ordenació urbanística municipal (POUM).

2n. Aprovar inicialment el “Pla especial urbanístic de l’equipament universitari de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Edifici del coneixement.”, de conformitat amb allò que disposa l’article 85.1 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme aprovada pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost.

3r. Exposar al públic el Pla especial inicialment aprovat, amb tota la documentació que l’integra, durant un termini d’un mes, a comptar des del dia hàbil següent al de la darrera publicació del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província i en un dels diaris de més circulació, i en els mitjans telemàtics, als efectes de presentació d’al·legacions, tal com ho disposa l’article 85.4 del Text refós de la Llei d’Urbanisme, i article 23.1.b) del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme.

4rt. Sol·licitar informe al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, a l’Agència Catalana de l’Aigua, a l’Autoritat del Transport Metropolità, a la Comissió territorial d’Urbanisme de la Catalunya Central, a la Comissió de Patrimoni de l’Ajuntament de Manresa i al Servei de Drets Socials de l’Ajuntament, Unitat de Sanitat, de conformitat amb allò que disposa l’art. 85.5 del Text refós de la Llei d’Urbanisme.

5è. Donar Compte d’aquest Dictamen a la Comissió informativa de Territori, a l’efecte del seu coneixement, en la propera sessió que tingui lloc.”

La qual cosa us comunico, tot indicant-vos que aquest acte és de tràmit, no definitiu en via administrativa, i per tant, no és susceptible de recurs, i així sense perjudici que pugueu exercitar el que estimeu procedent, de conformitat amb el que disposa els articles 40.2 i 45.1 de la llei 39/2015 de l’1 d’octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

L’expedient es podrà examinar a l’Oficina d’Activitat Econòmica (OAE), situada a la Plaça Major núm. 1 de Manresa, dilluns: de 9 a 18h; dimarts, dimecres, dijous i divendres: de 9 a 15h (horari general del 16 de setembre al 30 de juny). Cal demanar cita prèvia al 938782401. També es podrà consultar telemàticament a la pàgina web municipal: www.manresa.cat.

Institut Municipal d’Urbanisme

Exp. 23ju358Anunci

La presidenta de l’IMU, en ús de les facultats conferides per l’article 6.2n dels seus estatus, en data 22 de desembre de 2023, ha resolt:

“APROVAR el conveni, entre l’Institut Municipal d’Urbanisme i la Junta de Compensació del Pla de Millora Urbana de l’illa delimitada pels carrers Maresme, Puigcerdà, Cristóbal de Moura i Veneçuela, de Barcelona, per a l’execució de les actuacions complementàries de descontaminació de la finca resultant vial A del Projecte de reparcel·lació del PMU de l’illa delimitada pels carrers Maresme, Puigcerdà, Cristóbal de Moura i Veneçuela, de Barcelona. FACULTAR a la Gerent de l’Institut Municipal d’Urbanisme per a la formalització del citat conveni. PUBLICAR aquesta resolució al Butlletí Oficial de la província de Barcelona, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Edictes de la Corporació. NOTIFICAR-LA a la Junta de compensació esmentada.”

Contra aquesta resolució que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació.

Notícies relacionades

També es pot interposar qualsevol altre recurs o reclamació que es consideri convenient.

Us ho comunico als efectes oportuns.