Sanitat ajorna l’autobaixa mèdica per madurar la proposta
El rebuig que ha generat la mesura, especialment a patronal i sindicats, obliga el Govern central a acordar-la amb la resta d’agents.

La possibilitat que els pacients lleus aconsegueixin una "autobaixa" d’alguns dies perquè es recuperin a casa, sense haver d’acudir als saturats centres d’atenció primària, o que la baixa laboral pugui tramitar-se de manera telemàtica és una històrica reivindicació dels metges, que es va posar en marxa, de manera conjuntural, durant la pandèmia. Sanitat ha volgut recuperar aquest procedir en l’actual onada de grip, que està provocant el "col·lapse" d’alguns centres sanitaris però, davant el rebuig que ha generat la mesura, especialment en la patronal però també en els sindicats, tot indica que el Govern es prendrà un temps per madurar la proposta.
La ministra de Sanitat, Mónica García, va indicar ahir que "han iniciat l’estudi" d’aquesta mesura perquè "volíem que potser en aquesta pandèmia de grip es pogués fer algun tipus de tràmit conjuntural, però estudiarem amb tranquil·litat, diàleg i evidència com ho podem instaurar en el sistema perquè serà bo per a totes les parts". Així mateix, va assenyalar que "estan començant a estudiar-ho" amb la resta de ministeris implicats i "òbviament" si es decideix portar a terme una mesura "estructural" per "desburocratitzar l’atenció primària" s’analitzarà en el si del diàleg social.
Evidentment, fer una reforma estructural no dona temps durant l’actual onada d’infeccions respiratòries, el pic de la qual s’assolirà, segons les previsions, d’aquí a unes dues o tres setmanes. Sí que donaria temps a aprovar, per reial decret o una altra disposició urgent, una mesura conjuntural, però les paraules de la ministra de Sanitat sembla que refreden aquesta possibilitat. Fonts del ministeri aclareixen que encara no s’ha llançat la tovallola i es mantenen converses amb el Ministeri de Treball i altres departaments.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça rep a la fi de l’Ajuntament la llicència de primera ocupació del Camp Nou
- La capital europea més infravalorada és també la més barata per a un viatge de tardor: vols i allotjament per poc més de 20 euros
- L’oli d’oliva costa ara el doble que el 2021 i la meitat que el 2024
- Catalunya impulsa un fons públic de 285 milions per a ‘start-ups’ de ciència
- Fainé reivindica des de Washington el rol social de la banca minorista
- Els quatre magnífics es repten a Andorra