EDUCACIÓ

El Govern aprova la llista de 18 experts per ‘rescatar’ l’educació

El Govern aprova la llista de 18 experts per ‘rescatar’ l’educació

RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Enmig d’un clima d’escepticisme docent, la comissió formada per 18 experts que ha d’elaborar el full de ruta per remuntar els mals resultats obtinguts per l’alumnat català en les últimes proves PISA es posarà a caminar aquest dimecres, amb una primera reunió, després que el Govern aprovés ahir la llista definitiva de noms que la conformaran. 15 d’ells –entre els quals hi ha professionals que treballen a l’escola pública i a la concertada– van ser ja anunciats pel Departament de Educació el dia 2 de gener passat.

Els últims tres noms es van fer públics ahir en la roda de premsa setmanal del Govern. Es tracta dels tres directors de centres públics que havien de ser seleccionats per la Junta Central de Direccions de Centres Públics. Finalment les persones escollides són tres homes: Arturo Ramírez Varela, Joan Cumeras Costa i Ermengol Alemany Font.

Ramírez dirigeix l’escola Sant Jaume del Prat de Llobregat des de fa més de dues dècades; Cumeras, l’institut Santiago Sobrequés i Vidal de Girona, i Alemany, l’escola El Castell de Dosrius.

Notícies relacionades

Després de la primera reunió del grup d’experts, que coordinarà el president de Consell Escolar de Catalunya (CEC), Jesús Vinyes, que tindrà lloc avui, està previst que a principis de febrer es presentin les primeres conclusions als grups parlamentaris i al CEC, on estan representats altres membres de la comunitat educativa.

L’objectiu és que els primers eixos d’actuació estiguin definits abans de Setmana Santa, per poder aplicar les mesures més immediates a partir del curs 2024-25, i a més els experts decidiran les mesures que s’han de prendre a mitjà i llarg termini. El grup compta amb docents, representants de direccions, de famílies, de l’àmbit acadèmic i del món local.

Temes:

Girona Govern