Xarxes i menors
Els Mossos investiguen el grup de Whatsapp amb contingut porno viralitzat entre menors a BCN

La unitat central de delictes informàtics dels Mossos d’Esquadra investiguen des d’aquest dimecres el grup de Whatsapp ‘Niños toda España’, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. La policia catalana va obrir les indagacions després de rebre diversos avisos de ciutadans alertant del contingut porno i de proclames d’odi d’aquest xat que s’ha viralitzat entre menors de 12 anys a Barcelona, que han sigut inclosos en aquest xat per desconeguts.
Els Mossos recomanen sortir del grup i no interactuar-hi. Així mateix, la policia també insta les famílies a denunciar els fets i a conservar material per poder analitzar-lo, ja que és possible que alguns dels continguts que s’hi comparteixin siguin constitutius de delicte.
En aquest grup s’han compartit imatges porno –una amb un cadàver– i de maltractament animal, en què es veu una mà asfixiant una gallina. També apareixen comentaris racistes com «putos moros» o proclames de «Viva Franco», missatges homòfobs de l’estil «tens cara d’homosexual» o «el següent comentari és gai», peticions de sexe, insults i referències a la venda de marihuana.
Els menors, molts d’ells de primer de l’ESO, afirmen que hi han sigut afegits per desconeguts. Alguns instituts que han detectat el que estava passant han tractat el tema a classe i han alertat les famílies perquè parlin amb els seus fills i vigilin aquest contingut durant els pròxims dies.
Alguns dels nens i nenes que han sigut afegits a aquest xat expliquen que en el grup hi ha més de 200 membres. «Jo vaig saludar, i quan van començar les classes vaig deixar el mòbil», explica el Joan, un nen de 12 anys. Quan el va tornar a encendre, hi havia 3.000 missatges. Entre ells, imatges pornogràfiques, degradants, de maltractament animal, de caràcter racista i homòfob. «Són coses molt bèsties, i al cap de poca estona me’n vaig anar del grup, a mi això no m’agrada», explica a aquest diari.
Alguns instituts ja han enviat missatges a les famílies. «Ens han avisat que molts dels vostres fills van ser inclosos en un grup de whatsapp que es deia ‘NIÑOS TODA ESPAÑA’ amb contingut que sembla poc adequat: incitació a l’odi, contingut violent, sexual....», avisa un d’aquests missatges a què ha tingut accés EL PERIÓDICO.
Educació Odi Homofòbia Porno Educació sexual Maltractament animal Whatsapp Mòbils Racisme Xarxes socials Mossos d'Esquadra Menors i xarxes socials Família
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos