Rescats a l’alça
La Vall d’Aran prepara un reglament propi per cobrar les imprudències a la muntanya

La Generalitat de Catalunya pot reclamar el pagament dels rescats que els Bombers realitzen derivats de comportaments imprudents. Des que va entrar en vigor el reglament, l’octubre del 2009, només ha requerit l’import de 14 serveis, dels quals 10 corresponen a salvaments a la muntanya. No tots han sigut abonats i d’altres han sigut recorreguts: dels 44.760,57 euros que van costar, se n’han recuperat 8.072,40.
El cost dels salvaments de muntanya és elevat i els bombers els cobren al marge del seu sou. La Generalitat actualitza cada any les taxes, que el 2023 ascendeixen a 43 euros per hora de cada efectiu, 56 euros per vehicle i hora d’ús, i 3.246 euros l’hora de vol de cada helicòpter. Fonts del Conselh Generau assenyalen que encara no han valorat quins preus establir en l’ordenança local.
Tampoc especifiquen si crearan un organisme com la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (DGPEIS), que és l’encarregat de reclamar el pagament de les operacions efectuades a Catalunya.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat