Rescats a l’alça
La Vall d’Aran prepara un reglament propi per cobrar les imprudències a la muntanya
La Generalitat de Catalunya pot reclamar el pagament dels rescats que els Bombers realitzen derivats de comportaments imprudents. Des que va entrar en vigor el reglament, l’octubre del 2009, només ha requerit l’import de 14 serveis, dels quals 10 corresponen a salvaments a la muntanya. No tots han sigut abonats i d’altres han sigut recorreguts: dels 44.760,57 euros que van costar, se n’han recuperat 8.072,40.
El cost dels salvaments de muntanya és elevat i els bombers els cobren al marge del seu sou. La Generalitat actualitza cada any les taxes, que el 2023 ascendeixen a 43 euros per hora de cada efectiu, 56 euros per vehicle i hora d’ús, i 3.246 euros l’hora de vol de cada helicòpter. Fonts del Conselh Generau assenyalen que encara no han valorat quins preus establir en l’ordenança local.
Tampoc especifiquen si crearan un organisme com la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (DGPEIS), que és l’encarregat de reclamar el pagament de les operacions efectuades a Catalunya.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Salut Aquest és el iogurt més sa del món, segons el cardiòleg Aurelio Rojas: millora la microbiota, reforça el sistema immunitari i redueix el colesterol
- OMS Un viatge per observar ocells a Uruguai, Xile i Argentina, possible origen del brot d’hantavirus
- Actualització infectats L’Organització Mundial de la Salut: “No hi ha raons perquè el brot d’Hantavirus es converteixi en una epidèmia”
- A més de ferides genitals El nadó maltractat a Barcelona ja presentava fissures anals i un hematoma a la galta quan va visitar l’Hospital de Sant Joan de Déu
- Prediccions meteorològiques L’Aemet alerta de temps inestable aquesta setmana: pluges i tempestes amb avís groc i taronja en aquestes zones d’Espanya avui
