Problema a les llars

Gairebé 300.000 animals de companyia van ser abandonats el 2022

Les ventrades no desitjades i el comportament no adequat són els dos factors principals que empenyen les famílies a desfer-se de gossos i gats

Gairebé 300.000 animals de companyia van ser abandonats el 2022

Ekaterina Kulikova / Efe

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’abandonament de gossos i gats va ascendir als 288.000 a Espanya l’any passat, segons dades de la Fundació Affinity. Diversos factors expliquen aquesta xifra altíssima. Per exemple, les ventrades no desitjades, que acaparen el 18,6% dels abandonaments, segons explica Tiendanimal i la veterinària Nuria Gómez Constanzo. Una de les accions fonamentals que contribueixen a frenar aquest problema és l’esterilització, ja que així la la reproducció està més controlada, informa l’agència Efe.

El comportament de l’animal també fa que les famílies abandonin el 12,3% dels gossos i gats, perquè possiblement la mascota «presenta una conducta inadequada».

Des de Tiendanimal es planteja una anticipació als problemes que té a veure amb l’educació de la mascota per part de figures especialitzades com la de l’etòleg, que ajuda a «analitzar les causes d’aquestes desviacions i a plantejar solucions perquè la convivència sigui més senzilla», explica Constanzo.

Altres motius que expliquen la xifra d’abandonaments són la pèrdua de l’interès per part de la família (11,6%), la situació econòmica (9%) i la situació a la mateixa vivenda (7,8%).

Notícies relacionades

La responsabilitat és de cada amo. Per això Tiendanimal assenyala que s’ha de valorar si la situació és l’òptima per incorporar un animal a la família. Entre altres coses és important tenir en compte «possibles al·lèrgies que poden generar i el temps de dedicació que necessiten».

El 19 d’agost se celebra el Dia Internacional dels Animals sense Llar, una jornada en la qual es reivindiquen els drets i les cures de les mascotes i es promou l’adopció.