Aquest cap de setmana
Crema un iot de 30 metres amb 17 ocupants a bord a la costa de Formentera
Un dels tripulants, espanyol de 39 anys, ha sigut traslladat a l’hospital de Formentera després de patir cremades lleus
Desolació a Hawaii: almenys 55 morts i centenars de desapareguts pels incendis
El ramat de 220 vaques que va frenar les flames de l’incendi de Portbou
Un iot de gran envergadura, de 30 metres d’eslora, ha cremat davant la costa de Formentera. En concret a la zona de Cavall d’en Borràs, davant el restaurant Tiburón i Beso Beach, un dels punts del litoral més freqüentats pels turistes. Segons ha informat Salvament Marítim a aquest diari, en el moment de produir-se el foc anaven a l’embarcació cinc tripulants i dotze passatgers. Tots han pogut abandonar el barco il·lesos, menys un dels tripulants, un home espanyol de 39 anys que ha patit cremades lleus i ha sigut traslladat a l’hospital de Formentera, ha detallat el 061.
El foc s’ha iniciat cap a les sis de la tarda, per causes que es desconeixen. Pel que sembla, es tracta de l’‘Irmao’, una embarcació construïda el 1996 i que es llogava. Segons es pot apreciar en els vídeos i les imatges que acompanyen aquesta informació, les flames es podrien haver iniciat a la zona de la banyera del iot, a la popa. Com és normal a hores d’ara de l’estiu, als voltants de l’embarcació incendiada hi ha desenes d’altres barcos.
Columna de fum
Notícies relacionadesLa ‘Salvamar Acrux’ de Salvament Marítim s’ha desplaçat immediatament des del port d’Eivissa i, cap a les set de la tarda, ha iniciat el remolc del iot sinistrat mar endins, per allunyar-lo de la resta d’embarcacions. Segons informen les autoritats, l’operació de remolc està sent complicada, ja que els caps també s’estaven cremant. De moment, i d’acord amb la mateixa font, no sembla haver-se produït contaminació.
A causa d’aquest incendi, una gran columna de fum negre és visible en tota l’illa de Formentera i fins i tot des d’Eivissa.
- A Astúries Mansour Gueye, el senegalès que després d'una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: "Vaig venir per buscar-me un futur millor i tenia clar que el primer era aprendre l'idioma"
- Aquest dijous El vent i els plàtans en flor provoquen una pluja de pol·len en una Barcelona vestida de gala per a Sant Jordi: «Hi ha nivells d’al·lergògens excepcionals»
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
