Immersió lingüística
Aragonès: «El TSJC s’extralimita en les seves funcions, no modificarem la nostra política lingüística»
El president respon a les últimes sentències que «si la llei catalana és inconstitucional ho ha de dir el TC, no el TSJC»
¿Com queda el català a l’escola després de les últimes sentències del TSJC?

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha reaccionat aquest dijous en una visita a l’Escola Ramon Llull de Rubí a les tres sentències del TSJC que qualifiquen la llei catalana d’usos lingüístics als centres d’inconstitucional. «El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya s’extralimita en les seves funcions. Vol fer de Parlament de Catalunya, de Govern de Catalunya i de jutges. Si la llei catalana és inconstitucional ja ho dirà el Tribunal Constitucional, no el TSJC», ha assenyalat Aragonès, que ha insistit que els criteris de la llei catalana són pedagògics. «Nosaltres mantindrem el nostre model, que compta amb el suport transversal d’una amplíssima majoria de la població catalana. No modificarem la nostra política lingüística», ha afegit.
«Jutges fent de mestres»
En una roda de premsa al pati d’un centre en el qual el Govern retirarà una teulada d’amiant aquest mes d’agost, Aragonès ha assegurat que «de la mateixa manera que els mestres no fan de jutges, els jutges no haurien de fer de mestres».
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió