Girona
Limitat l’accés de vehicles al parc natural del Cap de Creus fins al 31 d’agost

L’Ajuntament de Roses (Girona) ha limitat l’accés de vehicles de quatre rodes al parc natural del Cap de Creus des d’aquest dissabte fins al 31 d’agost. El vehicles no podran accedir al parc cap dia de la setmana des de les 10.30 fins a les 16.30 hores, segons ha informat el consistori en un comunicat.
Els vianants, les bicicletes i les motocicletes hi podran circular sense restriccions horàries i els veïns i treballadors només hi podran accedir amb «declaració responsable o acreditant reserva» en alguna de les activitats que es fan.
Notícies relacionadesL’ajuntament ha explicat que durant els mesos d’estiu el parc rep molta pressió turística i que aquesta «no és compatible» amb els objectius de conservació de l’espai natural i amb una adequada experiència i seguretat dels usuaris.
Les restriccions d’accés formen part de l’estratègia del consistori a mitjà termini i es complementaran a llarg termini amb «la implementació de nous aparcaments dissuassoris, la gestió intel·ligent de les seves places així com un servei complementari de transport dels usuaris».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE