Al Ripollès
Ingressat en estat greu un excursionista després d’ingerir la planta més tòxica d’Europa

Els Bombers de la Generalitat van rescatar divendres un excursionista al Pic de l’Àliga, a Queralbs (Girona), en estat greu després d’ingerir tora blava, considerada la planta «més tòxica» d’Europa.
L’excursionista estava marejat, amb vòmits, tenia poc pols radial i la pell de les extremitats de color blavós, informen els Bombers.
Efectius dels Bombers i del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) el van monitoritzar i va ser evacuat en estat greu a l’Hospital Josep Trueta de Girona, des d’on se’l va derivar a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona.
Notícies relacionadesLa planta, anomenada tora blava o matallops, va ser consumida a la zona del Pic de l’Àliga, de 2.422 metres d’altitud. L’avís va ser rebut pels Bombers a les 18.12 hores.
Els Bombers adverteixen que la planta és similar a l’api silvestre, però demanen que, davant el dubte, val més tenir prudència i no menjar plantes en alta muntanya.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»