Farmàcia
Problemes de subministrament a Espanya en... ¡800 medicaments! Pugen la llista al complet

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha xifrat en 800 els fàrmacs que «en el dia d’avui» tenen problemes de subministrament, cosa que ha considerat un augment «preocupant» de falta de disponibilitat que ha vinculat a polítiques industrials, escassa diversificació de proveïdors i falta de matèries primeres.
En la inauguració del IX fòrum de la distribució farmacèutica «Desafiament i oportunitats en el món digital», organitzat per la Federació de Distribuïdors Farmacèutics (Fedifar), la directora de l’AEMPS, María Jesús Lamas, ha remarcat que malgrat aquest problema de subministrament de les 32.000 presentacions només el 0,33% han tingut un impacte en el pacient, és a dir, ha requerit la tornada al metge per a un canvi de recepta.
Lamas també s’ha referit als 108 medicaments afectats per problemes de disponibilitat, que no tenen alternativa terapèutica i que obliguen el metge a canviar l’estratègia.
La directora de l’AEMPS ha comentat que aquesta tendència a l’alça no para de créixer si bé els problemes de subministrament van augmentar un 8% en el segon semestre del 2022 i un 30% en el primer.
Segons el seu parer, la part positiva d’aquesta situació és que cada vegada hi ha una sensibilitat més gran per part dels titulars d’autorització dels medicaments per notificar-ho abans que es produeixi, i s’espera que aquesta sensibilitat vagi en augment.
«Observem més col·laboració amb les autoritats», ha dit Lamas, que ha informat que el 90% de les notificacions per problemes de subministrament venen del titular i el 10% de societats científiques i escoles farmacèutiques.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- EL PAPER DEL PSOE "Persones jurídiques es podrien haver lucrat"
- Els efectes de la dana L’Audiència de València confirma investigar l’excap d’Emergències
- Investigació El TSJ d’Extremadura veu frau de llei en l’aforamentde Gallardo
- El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
- Moviments precongressuals Gamarra deixa la secretaria general del PP però seguirà en la direcció