Educació
El TSJC ordena a la Generalitat pagar «ja» i «d’una sola vegada» els 24 milions que deu als ajuntaments per les escoles bressol
Es tracta de l’execució de la sentència guanyada el desembre del 2017 que reclama 1.300 euros per nen i curs entre el 2012 i el 2015
El TSJC declara ferma la sentència que obliga el Govern a saldar el seu deute per les escoles bressol amb 25 municipis
El Suprem dona la raó als ajuntaments i obliga el Govern a assumir el deute de les escoles bressol
La Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha ordenat aquest dimecres a la Generalitat de Catalunya «satisfer immediatament» i «abonar d’una sola vegada» les «quantitats líquides» estipulades en la sentència del desembre del 2017 als 22 ajuntaments catalans demandants. És a dir, el TSJC reconeix de nou, com ja va fer el desembre del 2017, als 22 consistoris catalans demandants –el procés va començar amb 30, però alguns, al canviar de color polític, van saltar– el dret a rebre els 1.300 euros per curs i alumne escolaritzat en una llar d’infants municipal, corresponents als cursos 2012-2013, 2013-2014 i 2014-2015. I ordena que el pagament, que ascendeix a 24 milions, es faci ja.
Deute històric
La lluita entre uns quants ajuntaments i la Generalitat pel finançament de l’educació en la petita infància es va iniciar fa gairebé una dècada, recorda la demanda, «quan el Govern de la Generalitat de Catalunya va començar a retirar el suport econòmic als municipis per a la gestió de les llars d’infants que li corresponia fins a reduir-lo a zero el 2014», coincidint amb les retallades del Govern d’Artur Mas, amb Irene Rigau al capdavant de la Conselleria d’Educació. «Una decisió que es va aguditzar encara més quan el 2017 es va descobrir que gairebé tot el pressupost del 2012 i 2014 es va desviar a l’escola concertada», recorda una portaveu dels municipis denunciants, entre els quals hi ha ciutats com Tarragona, Lleida, Viladecans, Sant Boi, l’Hospitalet de Llobregat o Santa Coloma de Gramenet.
Educació Viladecans Sant Boi Santa Coloma Tarragona Lleida Educació infantil Generalitat Ajuntaments Guarderies Família
- Movilitat a la Catalunya central Usuaris del bus de Sallent a Barcelona se senten deixats per la nova proposta de servei
- Aliances parlamentàries El Congrés exigeix al Govern que "renunciï" a la regularització de 500.000 migrants i executi les "ordres de retorn"
- Clàssics del rock català Brams tornen amb un disc per transformar l'"aturdiment" derivat de l'1-O en "optimisme"
- ORIENT MITJÀ Espanya prepara l’evacuació dels seus militars desplegats a l’Iraq
- Cures intensives Els metges de l’UCI demanen acabar amb les guàrdies de 24 hores: "El desgast transcendeix la simple falta de son"
