Estudi

Més lleialtat i mentalitat oberta que aparença | Això és el que valora la generació Z a l’hora de lligar

  • Creuen que les cites dels joves d’avui dia són més saludables que les que tenien a la seva mateixa edat altres generacions

Més lleialtat i mentalitat oberta que aparença | Això és el que valora la generació Z a l’hora de lligar
3
Es llegeix en minuts

Tinder, l’aplicació de cites més famosa al món per conèixer gent nova, treu aquest dimarts el seu informe Future of dating del 2023, que revela que els joves de 18 a 25 anys, els coneguts com a generació Z, estan revolucionant el món de les cites com cap altra generació ho havia fet abans. El 69% d’aquests joves creuen que són ells els que estan renovant els estàndards a l’hora de lligar i, més de la meitat dels seus successors, els mil·lennistes, estan d’acord que les cites dels joves d’avui dia són més saludables que les que tenien a la seva mateixa edat altres generacions.

L’autenticitat és l’eix central a l’hora de conèixer algú: la transparència, el benestar mental, l’honestedat i el respecte són elements clau en aquest nou panorama. El 80% dels joves d’entre 18 i 25 anys consideren l’autocura com una de les principals prioritats a l’hora de sortir amb algú, i el 79% volen que les seves parelles també la tinguin com a prioritat. I el que és encara més interessant: prop del 75% dels joves solters afirmen que troben més atractiva una parella si està disposada a treballar en el seu benestar mental.

La generació Z prioritza qualitats basades en valors com la lleialtat (79%), el respecte (78%) i el tenir una mentalitat oberta (61%), davant l’aparença (56%). I, amb l’actitud de «ho agafes o ho deixes», no tenen problema a abandonar qualsevol situació si significa ser fidels a si mateixos. Paul Brunson, expert global en relacions de Tinder, es refereix a això com a «cites de tot o res». 

El valor de la connexió real i la presentació del seu «jo veritable» ocupen un lloc destacat en les prioritats d’aquesta generació a l’hora de començar a conèixer algú. Les apreciacions han de ser clares i és per això que l’alcohol, o la falta d’aquest tipus de beguda, té un paper crucial en les cites avui dia. El 72% dels membres de Tinder proclamen amb confiança en els seus perfils que no beuen o que només ho fan ocasionalment.  

Després de la pandèmia, el temps es valora més. Des de les «cites per fer encàrrecs» o fins i tot aplicar les cites per aprofitar el temps, el 51% de la genració Z està oberta a noves maneres d’adaptar les cites als seus horaris diaris. Més de dos terços (69%) dels membres de Tinder enquestats afirmen que utilitzen l’ ‘app’ mentre treballen, i el mode Feina de Tinder rep una visita cada 4 segons.

Definitivament, jugar a l’hora de lligar no té res a veure amb la generació Z. Tinder ha comprovat de primera mà que els joves d’entre 18 a 25 anys són un 32% menys propensos a fer ‘ghosting’ a algú que els que tenen més de 33 anys. A més, el 77% dels membres de Tinder responen al seu ‘match’ en menys de 30 minuts; el 40%, en menys de cinc minuts, i més d’un terç, immediatament.

Notícies relacionades

Això es reforça encara més quan es compara la manera en què els mil·lennistes veien les cites fa 10 anys: tres de cada quatre persones de 33 a 38 anys (73%) van coincidir que jocs a l’hora de lligar com fer-se el difícil, donar senyals contradictoris o enganyar eren acceptats com a «normals» quan tenien entre 18 i 25 anys.

¿Què suposen totes aquestes tendències per al matrimoni? Tot i que no sigui un tema que estigui en les prioritats de la generació Z, Paul Brunson creu que «la generació Z tindrà els matrimonis més exitosos fins ara, ja que estan invertint en benestar emocional i comunicació clara».

Temes:

Generació Z