Sanitat pública

L’Hospital Clínic posa en marxa un nou servei per tractar el dolor crònic

Entre el 20 i el 30% de la població pateix aquesta malaltia, segons han apuntat diversos estudis mèdics

  • «La meva malaltia és el dolor i la societat no està preparada per comprendre-ho»

  • El 26% dels espanyols té dolor crònic, sense una adequada resposta del sistema sanitari

L’Hospital Clínic posa en marxa un nou servei per tractar el dolor crònic

ACN

1
Es llegeix en minuts
ACN

L’Hospital Clínic Barcelona ha posat en marxa un nou servei assistencial per al tractament del dolor crònic. S’ha dissenyat tenint en compte l’opinió i les necessitats de pacients i professionals, amb l’objectiu de promoure una nova manera d’interactuar amb els pacients basat en la conversa i una proximitat més gran, per fer-los partícips del seu procés. Durant l’any passat, la Unitat de Dolor del Clínic va realitzar 9.171 visites (1.334 primeres i 7.837 de successives) i es van realitzar 3.500 intervencions i procediments. Diversos estudis demostren que entre el 20% i el 30% de la població té dolor crònic.

El nou protocol de la primera conversa entre pacients i professionals té tres fases. Una primera, amb un qüestionari que els pacients poden omplir a casa i que els ajuda a preparar la visita. En segon lloc, un nou format de recollida d’informació per part del professional que facilitarà el diagnòstic final. I en tercer lloc, un document recordatori amb càpsules informatives i recursos perquè el pacient pugui consultar després de la seva estada a l’hospital.

Notícies relacionades

La Unitat de Dolor del Clínic està formada per 22 professionals i atén els pacients amb dolor crònic per càncer, dolor neuropàtic, després de cirurgies d’esquena, que són derivats pels especialistes de la primària des dels CAPs o des del mateix hospital. Excepcionalment s’accepten pacients d’altres àrees de salut, en funció de la malaltia del pacient (pacients trasplantats a l’hospital, malalties poc comunes, per exemple).

Juntament amb l’equip d’infermeria especialitzat, es porta a terme el control postoperatori a les sales d’hospitalització dels pacients als quals s’han realitzat procediments quirúrgics especialment dolorosos. En aquest espai també participen professionals de medicina de família, rehabilitació, oncologia, neurocirurgia i infermeria de pràctica avançada.