Transport públic

Cubelles, Cunit i Calafell reclamen a Renfe un reforç per carretera mentre duri la crisi de l’R2 Sud

Els tres municipis també exigeixen a la Generalitat que implantin el bus exprés per tenir enllaços directes amb Barcelona

  • Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%

  • La R2 de Rodalies torna al passat per gestionar els trens entre Castelldefels i el Prat

Passatgers esperant un comboi de lR2Sud a Cubelles

Passatgers esperant un comboi de lR2Sud a Cubelles

1
Es llegeix en minuts
ACN

Els ajuntaments de Cubelles (Garraf), Cunit (Baix Penedès) i Calafell reclamen a Renfe que habiliti un servei d’autobusos que compensi els desajustos que hi ha a l’R2 Sud després que es cremés el sistema de senyalització de Gavà. Els tres municipis lamenten que han quedat fora dels sistemes de reforç per carretera que tant la companyia ferroviària com la Generalitat han posat en marxa mentre duri la crisi de l’R2 Sud.

Notícies relacionades

«Ens sentim en un forat negre», asseguren els alcaldes, que també insten el Departament de Territori a desplegar el bus exprés a la zona per unir els tres municipis de forma directa amb Barcelona, seguint el model existent a Vilanova, Sitges i Sant Pere de Ribes. «Necessitem alternatives fiables al servei de tren», recalquen.

Resposta de Renfe

Fonts de Renfe tanquen la porta al reclam dels alcaldes. La companyia assegura que, malgrat la incidència del sistema de senyalització, les poblacions del trajecte Sant Vicenç de Calders-Cubelles actualment disposen del mateix nombre de trens que abans de la incidència: dos combois per hora i sentit. Apunten així que els reforços per carretera s’han habilitat a partir de Vilanova i la Geltrú perquè és a partir d’aquest municipi on habitualment hi ha més oferta de trens, ara minvada a causa de la incidència de Gavà.