Des de les 15 hores

Retencions a les sortides de les grans ciutats a l’inici de segona fase de l’operació Setmana Santa

Un accident a Tarragona, a l’AP-7 altura de Constantí, provoca més de 5 quilòmetres d’embús en direcció Girona

A Catalunya i el País Valencià aquesta segona fase arrencarà demà dijous, en comptes d’avui, i dilluns serà festiu

  • Operació sortida Setmana Santa 2023: última hora sobre el trànsit, retencions, talls i accidents, en directe

  • «Carmen, cinturó, sisplau»: la nova mesura de la DGT per alertar els conductors

4
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les sortides de les principals ciutats registren diverses retencions al voltant de les 15.00 hores d’aquest dimecres, coincidint amb l’inici de la segona fase de l’Operació Especial de Trànsit de Setmana Santa (excepte a Catalunya i al País Valencià, on començarà demà dijous) en la qual s’esperen 9,4 milions de desplaçaments, un 2,47% més que l’any passat. Es tracta de la fase més important d’aquesta operació especial que es va posar en marxa el divendres 31 de març i que es donarà per tancada a les 00 hores del dilluns 10 d’abril. Des del 31 de març i fins a la mitjanit del dilluns 3 d’abril, han mort a les carreteres 14 persones.

 Segons informa la Direcció General de Trànsit (DGT), un accident a Tarragona, a l’AP-7 altura de Constantí, ha provocat més de 5 quilòmetres de retencions en direcció Girona. També hi ha complicacions a la sortida de Madrid, a l’A-42 a Torrejón de la Calzada així com a l’entrada a l’A-2, a Alcalá de Henares.

A més, hi ha complicacions en altres sortides de Madrid com a l’A-1 al Circuit del Jarama, a l’A-3 a Rivas i a l’A-4 a Pinto. Es registren complicacions circulatòries també a Toledo, a l’A-5, amb circulació especialment intensa a Santa Cruz de Retamar i Quismondo, així com a les entrades a València, a l’A-3 a l’altura de Chiva i congestió a Granada, a la circumval·lació a la zona de Ronda, en totes dues direccions.

Un milió i mig de desplaçaments diaris

La DGT estima que durant aquests dies es produiran una mitjana de 1.566.667 desplaçaments diaris. Des de l’arrencada d’aquesta operació especial de Setmana Santa divendres passat, i fins a la mitjanit de dilluns, 3 d’abril, han mort a les carreteres 14 persones, una xifra davant la qual la DGT ha insistit a cridar a la prudència al volant i ha recordat la recomanació de zero alcohol, conduir a una velocitat adequada, fer descansos cada dues hores o 200 quilòmetres i posar-se el cinturó.

Dijous continuarà des de primeres hores del matí (especialment entre les 08.00 i les 14.00 hores) el trànsit intens de sortida dels grans nuclis urbans i a primeres hores de la tarda, arrenca aquesta segona fase de sortida a Catalunya i el País Valencià, preveient-se en aquestes regions problemes de circulació, principalment a les carreteres d’accés a la costa, les que uneixen poblacions del litoral, així com en les d’accés a zones turístiques de descans, especialment entre les 13 i les 22 hores.

Durant el divendres 7, tant a Catalunya i al País Valencià, com a la resta de comunitats continuaran al matí els desplaçaments de vehicles en sentit sortida de les grans ciutats, que podran provocar intensitats elevades de circulació.

A excepció de les dues primeres, aquest dia seran principalment trajectes de curt recorregut a zones d’oci i esbarjo pròximes a nuclis urbans. A la tarda, ja en tota la geografia nacional es produiran també moviments de curt recorregut cap a poblacions en les quals se celebrin processons.

Dissabte serà el dia més tranquil d’aquesta operació especial, però podran produir-se al matí problemes de circulació en moviments de curt recorregut en llocs de destí, especialment en accessos a poblacions de la costa i carreteres del litoral, i, ja a la tarda, moviments de retorn en llarg recorregut que poden provocar en alguns eixos viaris intensitat elevada.

Diumenge 9 d’abril

En la jornada de diumenge comença el primer retorn d’aquesta operació especial a les comunitats d’Andalusia, Aragó, Astúries, Canàries, Cantàbria, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Extremadura, Galícia, Madrid i Múrcia, per la qual cosa durant tot el dia s’instal·laran mesures d’ordenació i regulació del trànsit per afavorir l’entrada de vehicles als grans nuclis urbans.

La DGT preveu que puguin produir-se problemes de circulació, especialment entre les 13 i les 23.00 hores, en els principals eixos viaris de comunicació que encarrilen tot el moviment de retorn de la Setmana Santa, destacant per la seva intensitat la xarxa d’interès general, autopistes i autovies, així com les carreteres de zones de costa i litoral i, ja a última hora de la tarda, els accessos dels grans nuclis urbans.

El dilluns 10 d’abril

Finalment, el dilluns 10 es produirà el retorn en les comunitats autònomes en què aquest dia és festiu (Catalunya, Comunitat Valenciana, les Balears, Navarra, País Basc i la Rioja), cosa que provocarà problemes de circulació en un període similar al del dia anterior (de 13 a 23.00 hores) en els principals eixos viaris d’aquestes comunitats, així com a les carreteres d’accés de les províncies limítrofes.

En la resta de comunitats també es produiran moviments de retorn ja que, en algunes d’elles no és fins dimarts quan es reprenen les activitats escolars i universitàries.

Notícies relacionades

Per a aquest dispositiu, la DGT disposa de mitjans tècnics com radars fixos i mòbils de control de velocitat, helicòpters i drons, a més de càmeres i furgonetes camuflades per al control de l’ús del mòbil i del cinturó de seguretat, així com els humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures a la carretera).

A més, durant aquests dies, Trànsit implantarà mesures d’ordenació i regulació del trànsit com la instal·lació de carrils reversibles que facilitin la circulació d’entrada o de sortida dels nuclis urbans en funció de les necessitats, la paralització d’obres i les restriccions, tant a determinats vehicles de mercaderies, en trams i hores concretes, com a proves esportives que puguin dificultar la fluïdesa de la circulació.