L’accés a la vivenda
Nova ajuda de 200 euros per a joves a Catalunya: ¿quins són els requisits i com es pot sol·licitar?

A1-164074150.jpg /
El Govern català destina 6,7 milions d’euros a una línia extraordinària d’ajudes al lloguer per a persones de menys de 36 anys que cobrirà la demanda dels 3.683 sol·licitants que es van quedar sense rebre la subvenció que els corresponia, perquè es va esgotar el pressupost. Aquests sol·licitants estan començant a rebre un missatge en què se’ls informa del resultat de la seva sol·licitud i que hauran de justificar la sol·licitud presentant els rebuts de lloguer pagats el 2022.
Un total de 3.683 sol·licituds que complien els requisits van quedar fora de la subvenció, perquè s’havien esgotat els 29 milions d’euros que es preveien per a les ajudes al lloguer a joves de menys de 36 anys, en una ajuda que complementava el bo jove del Govern central.
Notícies relacionadesLa intenció del Govern català és cobrir totes les ajudes abans d’obrir la convocatòria del 2023, que disposarà de 29 milions de fons. «Si fos necessari, es tornaria a fer una convocatòria extraordinària [en el cas que els sol·licitants superin aquesta quantitat]», ha assegurat la secretària d’Habitatge, Marina Berasategui. L’import mitjà de l’ajuda mensual és de 205,92 euros al mes.
La Generalitat va anunciar el maig passat la creació d’una ajuda per complementar el bo jove de l’Executiu central que anava destinada a les persones de menys de 36 anys que complissin els requisits següents:
Residir a Catalunya.
Tenir un lloguer de residència habitual i permanent.
Tenir una font regular d’ingressos i que siguin iguals o inferiors a 24.301,57 euros bruts anuals el 2022.
Tenir un contracte de lloguer.
Estar empadronat a la vivenda i no deure cap mes de lloguer.
Que cap persona de la unitat de convivència tingui una vivenda o relació familiar fins al segon grau amb el propietari.
Que el lloguer no superi els 900 euros per vivenda o 450 euros per habitació a l’àrea metropolitana de Barcelona. A la resta de la província de Barcelona i a la de Girona els límits són de 650 euros per vivenda i 350 euros per habitació, i a Tarragona i Lleida són de 600 euros per vivenda i 300 euros per habitació.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig