Per Sergi Mas
El pòdcast d’EL PERIÓDICO: Melilla, la tanca de la vergonya

Nou salt a la tanca de Melilla
El 1998 el Govern de José María Aznar va decidir posar en marxa la construcció de la tanca de Melilla de 12 quilòmetres de llargada i 3 d’alçada que recorria la frontera entre Espanya i el Marroc.
De forma periòdica hi ha hagut nombrosos intents d’assalt de la tanca. L’episodi més desgraciat va tenir lloc el 24 de juny passat, amb un balanç oficial de 23 morts i 400 devolucions en calent.
Un succés tràgic que les últimes setmanes ha tornat a saltar al pla polític per una investigació de la BBC que qüestionava l’actuació policial en aquesta massacre i que ha posat al disparador el ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, que dimarts passat va assumir com a seva l’actuació de la Guàrdia Civil: «Jo vaig donar l’ordre de protegir les nostres fronteres», ha expressat.
Ens ajuda a entendre aquests fets, impropis sens dubte en ple segle XXI, el periodista d’EL PERIÓDICO Juanjo Fernández.
On es pot escoltar
‘El pòdcast d’EL PERIÓDICO’ es publica de dilluns a divendres i es pot escoltar a les plataformes iVoox, Spotify, Podimo, Google Podcast, Amazon Podcasts i Apple Podcasts.
El Pòdcast d'El Periódico Pòdcast Melilla El drama de la immigració Fernando Grande-Marlaska Gómez
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió