Educació
L’Institut d’Estudis Catalans demana al ministeri que es replantegi les PAU
En una carta pública a Pilar Alegría, l’IEC es mostra «preocupat» per un model de prova que «no garanteix la competència lingüística ni en català, ni en castellà, ni en altres llengües cooficials ni estrangeres»

En una carta pública a la ministra d’Educació, Pilar Alegría, el president de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), Nicolau Dols, assenyala que, «havent tingut coneixement del document ‘Nou model de proves d’accés a la universitat i la seva implantació gradual’ (27 de juliol del 2022) sol·licita al ministeri reconsiderar el nou model de proves al considerar que «per comprovar la maduresa dels coneixements lingüístics no és suficient l’inventari de preguntes proposat (de resposta tancada, semiconstruïda i oberta de fins a cent cinquanta paraules)».
La missiva de l’IEC apunta també que «un exercici de tipus general amb inclusió de destreses de l’àmbit lingüístic («que integra de manera global destreses associades a l’àmbit lingüístic») no pot analitzar la capacitat de comprensió lectora i d’expressió en cada una de les llengües del currículum». «Calen proves específiques en cada llengua que permetin avaluar tant la competència comunicativa (incloent-hi la gramàtica) com la competència metalingüística», afegeix la missiva, firmada a Barcelona el 14 de novembre.
«És imprescindible que la formació d’estudiants preuniversitaris els doti d’un nivell suficient de coneixements teòrics de gramàtiques i, més generalment, de lingüística i sociolingüística», conclou la carta pública.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook