Educació

L’Institut d’Estudis Catalans demana al ministeri que es replantegi les PAU

  • En una carta pública a Pilar Alegría, l’IEC es mostra «preocupat» per un model de prova que «no garanteix la competència lingüística ni en català, ni en castellà, ni en altres llengües cooficials ni estrangeres»

L’Institut d’Estudis Catalans demana al ministeri que es replantegi les PAU
1
Es llegeix en minuts

En una carta pública a la ministra d’Educació, Pilar Alegría, el president de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), Nicolau Dols, assenyala que, «havent tingut coneixement del document ‘Nou model de proves d’accés a la universitat i la seva implantació gradual’ (27 de juliol del 2022) sol·licita al ministeri reconsiderar el nou model de proves al considerar que «per comprovar la maduresa dels coneixements lingüístics no és suficient l’inventari de preguntes proposat (de resposta tancada, semiconstruïda i oberta de fins a cent cinquanta paraules)».

Notícies relacionades

La missiva de l’IEC apunta també que «un exercici de tipus general amb inclusió de destreses de l’àmbit lingüístic («que integra de manera global destreses associades a l’àmbit lingüístic») no pot analitzar la capacitat de comprensió lectora i d’expressió en cada una de les llengües del currículum». «Calen proves específiques en cada llengua que permetin avaluar tant la competència comunicativa (incloent-hi la gramàtica) com la competència metalingüística», afegeix la missiva, firmada a Barcelona el 14 de novembre.

«És imprescindible que la formació d’estudiants preuniversitaris els doti d’un nivell suficient de coneixements teòrics de gramàtiques i, més generalment, de lingüística i sociolingüística», conclou la carta pública.