Indignació en un ferri Barcelona-Palma: «Hem pagat per dos camarots i hem viatjat a terra»

  • Un centenar de passatgers reclamen contra la companyia GNV i exigeixen la devolució dels imports

  • La naviliera no ha donat explicacions del succeït fins al moment

Indignació en un ferri Barcelona-Palma: «Hem pagat per dos camarots i hem viatjat a terra»

NURIA GUSI

4
Es llegeix en minuts

La situació per a un centenar de passatgers d’un ferri de la companyia Grandi Navi Veloci (GNV) que partia diumenge a les 23.40 hores de Barcelona amb destinació a Mallorca ha sigut desesperant. Caos, desesperació i desconcert és el que han sentit els viatgers al veure que els bitllets pels quals havien pagat no es corresponien amb la realitat. Famílies que havien reservat camarots i butaques han passat la nit dormint als passadissos del ferri, ja que les habitacions o butaques que havien contractat es trobaven ocupades o cancel·lades en el moment d’embarcar. «Hem pagat per dos camarots i hem acabat passant el viatge a terra», explica una de les afectades.

Camino Cubria marxava de vacances amb la seva família a passar una setmana a Mallorca. Havien contractat un camarot per a tota la família per poder dormir durant el trajecte i així arribar a l’illa descansats i poder començar les seves vacances amb energia. La sorpresa va arribar quan fa dos dies la companyia li va enviar un correu electrònic on se l’informava que el camarot que havia contractat quedava cancel·lat. Davant això li van oferir la possibilitat d’anul·lar el viatge o bé de canviar el camarot per quatre butaques. «Quan vaig rebre el correu em vaig preocupar, però com que m’oferien canviar-lo per unes butaques vaig decidir acceptar. La sorpresa va ser quan ens van dir a l’arribar que també totes les butaques estaven reservades i que el que ens podien oferir eren cadires de cafeteria», explica l’afectada. Per a la seva sorpresa van ser moltes les persones afectades que es trobaven en la mateixa situació «érem moltes famílies les que ens vam quedar sense camarot i vam acabar fent el viatge en cadires de cafeteria o a terra», afegeix. 

Davant la situació, Cubria té clar que aquest error de la companyia, que encara no sap a què s’ha degut, el reclamarà, ja que el preu que ella va pagar per un camarot quàdruple per a tota la família sumava un total de 826 euros, mentre que el tipus de passatge amb el qual van viatjar al final –passatge de viatger lliure sense seient– per les mateixes persones suma un total de 320 euros. «Nosaltres, com tants altres viatgers, reclamarem la devolució de la diferència de l’import abonat, és a dir els 500 euros de diferència. A nosaltres ja ens ha passat i ja hem tingut la mala experiència, però almenys que no li torni a passar a ningú més», comenta la dona.

David Suc, un altre dels afectats, explica que aquesta era la segona vegada que viatjava amb aquesta companyia. Aquest home, resident a Palma, explica que en el viatge d’anada a Barcelona tot va anar bé, tal com estava previst, però que la tornada a casa ha sigut tot un horror. «Vaig elegir GNV per viatjar perquè els preus eren més econòmics que en altres companyies com Trasmediterránea o Balearia. En total vaig pagar 191 euros per les tres butaques per al final acabar dormint a terra». Quan Suc va entrar al barco es va trobar amb una situació de caos. Les butaques que ell tenia reservades les havien assignat a altres persones i al final va haver de dormir amb els seus dos fills petits a terra. «Quan vaig veure la situació i em vaig adonar que ningú de la companyia ni de la tripulació feia res vaig decidir agafar lloc a terra perquè almenys els nens fossin en una zona com més còmoda millor», explica. 

Sense resposta de la companyia

Notícies relacionades

Segons els afectats, la companyia encara no ha donat explicacions sobre l’ocorregut ahir a la nit al port de Barcelona. Molts són els rumors que corrien sobre què havia pogut passar. Algunes de les opcions que remenen els afectats és que hi hagués ‘overbooking’, és a dir, que es venguessin més bitllets del compte, o bé que la companyia va realitzar un canvi de nau en l’últim moment i que la nau substituta tingués una capacitat menor que la que estava prevista per al trajecte. De totes maneres, la companyia encara no ha donat explicacions als afectats, que continuen sense conèixer el motiu del problema. «Alguns van rebre un ‘mail’ dient que el barco l’havien canviat i per això el bitllet que tenien podien canviar-lo per un altre tipus de seient, però no en tenim més informació. Hem trucat moltes persones diverses vegades al telèfon d’atenció al client i l’únic que ens salta és un contestador automàtic que ens redirigeix a la web i ens indica que fem la reclamació des d’allà. A més, vam demanar fulls de reclamacions al mateix ferri i ens van dir que no en tenien, que se’ls havien acabat», explica Cubria. 

Aquest diari ha intentat posar-se en contacte amb la companyia GNV però no ha aconseguit parlar amb ella per conèixer el motiu d’aquesta incidència. 

Temes:

Turisme