Trànsit a Espanya
Moren 13 persones a la carretera durant la segona fase de l’operació estiu
Aquest dissabte, les carreteres espanyoles van registrar nou accidents amb 9 morts i 9 ferits
Divendres, quan va començar aquesta operació especial de trànsit, van morir 3 persones i 1 va resultar ferida greu en els tres accidents mortals

Tretze persones han mort i 10 més han resultat ferides greus en els 13 accidents de trànsit mortals que s’han registrat des de les 15.00 hores de divendres i fins a les vuit de la tarda d’avui, diumenge, tot i que la segona fase de l’operació estiu de la DGT no es tanca fins demà, 1 d’agost.
En aquesta segona fase, en què es preveuen 6,9 milions de desplaçaments, coincideixen els viatgers del cap de setmana més els que tornen de les vacances del juliol i els que les comencen a l’agost.
Al marge de diversos accidents que han tingut lloc a les províncies de Barcelona, Vitòria, Guadalajara, Cadis i Màlaga, les carreteres espanyoles a les 20.00 hores d’aquest diumenge registraven retencions a Madrid, a l’A-1, sentit sortida i a l’altura del Circuit del Jarama, i a l’A-5, sentit entrada, a Navalcarnero.
Durant la jornada d’avui, segons han informat a Efe fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT), hi ha hagut un accident mortal al ser atropellada una persona a la localitat d’El Tanque, a Santa Cruz de Tenerife (Canàries).
Nou accidents mortals en un dia
Aquest dissabte, les carreteres espanyoles van registrar nou accidents amb 9 morts i 9 ferits, entre els quals un jove de 23 anys que va perdre la vida al col·lidir de manera frontal el turisme amb què circulava amb un camió a la localitat de Pulpí (Almeria), a la carretera A-350.
Un altre home va morir a Santa Eulària des Riu (Eivissa), a l’EI-200, en una col·lisió frontal de dos turismes en què també han resultat ferides de gravetat tres persones.
A Mur d’Alcoi (Alacant) també va morir dissabte una altra persona després que el vehicle amb què viatjava sortís de la via i xoqués amb un altre cotxe; a més, un home de 45 anys va perdre la vida al municipi avilès de Narrillos del Álamo, després que el tot terreny que conduïa sortís de la via i fes unes quantes voltes de campana.
A les carreteres de Castella i Lleó també va morir una persona i dues van resultar ferides en un accident registrat a l’autovia Rías Bajas (A-52) a l’altura del terme de Quiruelas de Vidriales (Zamora)
I finalment, la jornada de dissabte va morir una persona al bolcar el tractor agrícola en què es trobava, a la localitat murciana d’Abarán.
Notícies relacionadesA més, els serveis d’emergències catalans van informar que una vintena de persones van resultar ferides de diversa consideració en l’accident d’un autocar registrat a la carretera BV-1037, a l’altura de la població de Rubió, a la comarca barcelonina de l’Anoia.
Divendres, quan va començar aquesta operació especial de trànsit, van morir tres persones i una va resultar ferida greu en els tres accidents mortals registrats a Mediana de Aragón (Saragossa), on va morir una persona en una col·lisió entre una furgoneta i un turisme; a Sevilla capital, on va perdre la vida un motorista al sortir de la via; i a Villanueva de Perales (Madrid) on va morir un home de 57 anys al ser atropellat al quilòmetre 27 de la carretera M-501.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»