Ministeri de Sanitat
L’onada de calor va deixar més de mil morts fins dimarts
De tots, s’estima que 672 tenien més de 85 anys, 241 entre 75 i 84, i 88 més haurien mort amb entre 65 i 74 anys

L’Institut de Salut Carlos III estima que les morts atribuïbles a les altes temperatures registrades fins aquest dimarts, quan ja s’havia acabat l’onada de calor, van ser de més d’un miler de persones, en concret, 1.047, amb dilluns i dimarts com els dies amb més morts estimats, 184.
Segons l’estadística del Sistema de Monitoratge de la Mortalitat Diària (MoMo) de l’Institut de Salut Carles III, les defuncions «observades i estimades» per causes atribuïbles a l’excés de temperatura van anar en ascens: el dia 10 hi va haver 15 morts; 28, el dilluns dia 11; 41, dimarts; 60, dimecres; 93, dijous; 123, divendres, i 150, dissabte.
Diumenge la xifra va pujar a 169 mentre que dilluns i dimarts es va repetir el nombre de 184 morts.
Notícies relacionadesDe les 1.047 persones que haurien mort per l’onada de calor, s’estima que 672 tenien més de 85 anys, 241 entre 75 i 84, i 88 més haurien mort amb entre 65 i 74 anys.
L’objectiu de l’estadística del MoMo és «identificar les desviacions de mortalitat diària observada respecte a l’esperada, segons les sèries històriques de mortalitat», i permet «calcular de manera indirecta» l’impacte de qualsevol esdeveniment d’importància en salut pública.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Incendi forestal a Girona: confinen els veïns de dos barris de la ciutat
- Comitè federal Sánchez reestructura el PSOE amb perfils connectats als seus gabinets en el Govern
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Entrevista Fito Páez: «Després del fracàs de les esquerres, el món està brutalitzat i tirant a la dreta»
- Després d’acordar l’ampliació Junts reclama «el 100% de la titularitat» de l’aeroport de Barcelona-el Prat i la creació d’una filial catalana d’Aena