Ministeri de Sanitat
L’onada de calor va deixar més de mil morts fins dimarts
De tots, s’estima que 672 tenien més de 85 anys, 241 entre 75 i 84, i 88 més haurien mort amb entre 65 i 74 anys
L’Institut de Salut Carlos III estima que les morts atribuïbles a les altes temperatures registrades fins aquest dimarts, quan ja s’havia acabat l’onada de calor, van ser de més d’un miler de persones, en concret, 1.047, amb dilluns i dimarts com els dies amb més morts estimats, 184.
Segons l’estadística del Sistema de Monitoratge de la Mortalitat Diària (MoMo) de l’Institut de Salut Carles III, les defuncions «observades i estimades» per causes atribuïbles a l’excés de temperatura van anar en ascens: el dia 10 hi va haver 15 morts; 28, el dilluns dia 11; 41, dimarts; 60, dimecres; 93, dijous; 123, divendres, i 150, dissabte.
Diumenge la xifra va pujar a 169 mentre que dilluns i dimarts es va repetir el nombre de 184 morts.
Notícies relacionadesDe les 1.047 persones que haurien mort per l’onada de calor, s’estima que 672 tenien més de 85 anys, 241 entre 75 i 84, i 88 més haurien mort amb entre 65 i 74 anys.
L’objectiu de l’estadística del MoMo és «identificar les desviacions de mortalitat diària observada respecte a l’esperada, segons les sèries històriques de mortalitat», i permet «calcular de manera indirecta» l’impacte de qualsevol esdeveniment d’importància en salut pública.
- La ronda catalana Vingegaard deixa la Volta vista per a sentència
- A Brians 1 Traslladen de mòdul el pare del nadó maltractat a Barcelona després d’un incident amb altres interns
- Barcelonejant El Rei i Laporta arrasen a Alimentaria
- Racons amb memòria La zona més antiga de Barcelona on es concentren segles de poder i història
- Opinió Iria Domínguez, psiquiatra: “L’eutanàsia planteja el dilema de si el sistema dona una bona resposta al patiment psíquic greu”
