RENFE

Una avaria deixa un AVE sense aire condicionat i acaba amb diversos passatgers marejats a 39 graus

En el trajecte de 2.15 hores no hi ha hagut cap tipus de ventilació al tren de Renfe, i les alternatives que han buscat els mateixos viatgers han sigut dràstiques

Una avaria deixa un AVE sense aire condicionat i acaba amb diversos passatgers marejats a 39 graus

EPC

2
Es llegeix en minuts
Judit Bertran
Judit Bertran

Periodista

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En plena onada de calor i amb temperatures que superen els 40 graus, un tren d’alta velocitat (AVE) de Renfe entre Madrid i Sevilla ha realitzat un viatge sense aire condicionat, en el qual diverses persones s’han desmaiat i marejat.

«A tot el tren hi havia problemes d’aire, i als vagons 5, 6 i 7 directament no hi havia gens d’aire condicionat», ha explicat Ana Asuero, una passatgera del tren, a EL PERIÓDICO.

Així doncs, en el trajecte de 2.15 hores no hi ha hagut cap tipus de ventilació al tren de Renfe, i les alternatives que han buscat els mateixos viatgers han sigut dràstiques: un vagó sencer, dret, s’ha aglutinat a la cafeteria quan la calor era insuportable «que tampoc tènia aire, però almenys hi havia un ventilador que funcionava», ha afirmat Asuero. «I tot i així, érem els afortunats del tren».

Problemes poc després de partir

El problema ha començat poc després de la seva sortida de Madrid, als 15 minuts de trajecte. Ràpidament els passatgers han avisat el revisor del tren, que finalment no ha pogut solucionar el problema.

Al principi hi havia gent amb calor, però a mesura que han passat els minuts la situació s’ha fet insuportable i els passatgers han acabat anant a la cafeteria a buscar ampolles d’aigua i glaçons.

Però el caos i l’aclaparament per la poca –fins i tot nul·la– ventilació dels vagons ha resultat amb diverses persones marejades, que han hagut de tirar-se aigua per sobre –cap i roba–, ja que les temperatures a l’interior del tren ascendien als 39 graus. Fins i tot hi ha hagut persones desmaiades, afirma la passatgera.

No és la primera vegada

Ana Asuero ha comentat la seva mala experiència per les xarxes socials, apel·lant a Renfe per poder trobar solucions o explicacions, però el que se suposava que era un fet puntual, s’ha convertit en un de no tan excepcional.

Ràpidament les respostes al seu tuit s’han omplert de situacions similars: «Vaig viure una situació semblant just en l’onada de calor del juny; tres vagons de 10 amb l’aire avariat; sense accés a aigua per refrescar-nos, ni revisor a qui demanar ajuda. Hi havia persones grans i no sé com no hi va haver lipotímies. Després va ser un horror posar la reclamació», ha afirmat una altra usuària.

«És curiós que a aquest mateix tren de les 17.00 la setmana passada li va passar el mateix. ¿Què passa amb Renfe, no fan manteniment dels seus trens?», ha comentat un altre usuari a la xarxa.

Notícies relacionades

«Em va passar el mateix el tren Madrid-Cadis del dia 13... Prop de dues hores portem sense aire i a 40 graus», explica un altre usuari.

Asuero farà una reclamació quan passin 24 hores de la incidència perquè no hi ha cap altre sistema per fer-la de manera immediata, segons ha explicat a EL PERIÓDICO. Així doncs, per part de la companyia no hi ha hagut cap dispositiu excepcional per poder tramitar la reclamació de manera ràpida i directa.

Temes:

Renfe Calor AVE