Alimentant el canvi
Danone reformula els seus productes infantils i compleix els criteris nutricionals de l’OMS
La companyia arriba així a una nova fita dins d’un procés de reformulació de sucres afegits que va iniciar el 2014. És la primera empresa de gran consum que alinea tot el seu catàleg infantil amb els criteris nutricionals de l’Organització Mundial de la Salut.

En l’actualitat, els pares estan més atents que mai a l’alimentació dels seus fills, i és que, com és obvi, la salut i benestar dels més petits depèn en gran manera d’allò que consumeixen en el dia a dia. Controlar tot el que mengen no és tasca fàcil, per això és necessari fomentar l’aprenentatge d’uns bons hàbits alimentaris des de ben petits perquè els acompanyin al llarg de totes les etapes de la vida.
Danone vol posar les coses més fàcils als pares respecte a l’alimentació dels seus fills. Per això, ha apostat per reformular tot el seu catàleg infantil (Danonino, Actimel Kids i iogurt Danone per a nens) i, d’aquesta manera, complir els criteris nutricionals de l’OMS. Gràcies a aquesta iniciativa, els pares poden donar als seus fills els seus iogurts favorits sense renunciar a una alimentació saludable. I així els petits no hauran d’elegir entre el que els agrada i el sucre.
La companyia va iniciar aquest procés de reformulació de sucres afegits fa 8 anys, i ha aconseguit reduir un 30% el sucre afegit en les referències de iogurt i llet fermentades de consum diari.
Una comunicació en positiu, responsable i transparent
La companyia vol contribuir a impulsar un canvi cap a uns hàbits alimentaris més saludables, que faciliti als pares i mares no haver d’escollir entre el que és saludable i el més divertit.
Per això, Danone va incorporar als seus envasos els dibuixos dels personatges favorits dels nens/es, per promoure una comunicació en positiu, responsable i transparent, alineada amb la reformulació del seu catàleg.
«El món de la diversió forma part de l’aprenentatge durant la infància. Per això creiem que fer ús de la publicitat en positiu pot ajudar a impulsar un canvi que millori l’alimentació infantil».
D’aquesta manera, Danone reivindica un model de coregulació que posi la publicitat al servei de la salut i que contribueixi a incentivar el consum d’aliments saludables entre els més petits.
Danone aposta per impulsar una alimentació infantil saludable i sostenible
És de vital importància sumar sinergies entre empreses, especialistes, institucions, Administració pública..., una col·laboració clau per poder portar a terme un canvi sistèmic de l’alimentació des de la infància, tot això des d’un punt de vista holístic, tal com assenyala María Neira, directora del Departament de Salut Pública i de l’Ambient de l’OMS: «L’obesitat és una de les crisis de salut pública més importants que estem patint, és important entendre que té a veure amb tots els desafiaments que estem tenint en l’àmbit global (crisi climàtica, contaminació, transició a uns sistemes de producció més sostenibles...). Si ataquéssim tot això des de la base, podríem reduir l’alta taxa d’obesitat infantil».
Notícies relacionadesEn aquest context, el moviment social «Alimentant el canvi» impulsat per Danone, neix amb l’objectiu de promoure propostes de canvi de comportament cap a una millor alimentació per tenir un impacte positiu des de la infància. Sota el paraigua d’aquest moviment, diverses empreses i institucions es van unir en l’esdeveniment d’«Alimentant el canvi» per parlar sobre els principals reptes entorn de l’alimentació infantil i com entre tots els actors del sistema és possible construir un model d’alimentació saludable per a les noves generacions.
«Fa 100 anys que fem bandera del iogurt com a icona de salut. A Danone la innovació ha sigut un element diferencial des dels nostres inicis i la posem al servei de les famílies a través d’una escolta activa i constant de les seves necessitats».
Danone treballa de manera constant en la revisió i millora progressiva dels perfils nutricionals dels seus productes. Per això, la companyia inverteix cada any més de 5 milions d’euros en R+D per al desenvolupament de noves i millors fórmules. D’aquesta manera, actualment, el 90% del catàleg de Danone a Espanya correspon a productes saludables de consum diari, prop del 50% de les referències disponibles al mercat són sense sucres afegits i, 1 de cada 5, són de iogurt natural (llet, ferments i res més), segment en creixement, pel qual aposta la companyia.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents
- Aranzels Els Estats Units i la UE formalitzen l’acord que posa fi a la guerra comercial