Fase obligatòria

Així ha sigut la prova de Llengua castellana i literatura de la selectivitat a Catalunya

La prova s’ha dividit en una part comuna i una altra a elegir entre dos textos diferents

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els exàmens de selectivitathan començat aquest dimarts a Catalunya. La primera assignatura de la qual s’han avaluat els estudiants ha sigut la deLlengua castellana i literatura. Aquesta prova constava de dues parts: una secció a elegir entre les opcions A o B, amb un apartat de comprensió lectora i un altre d’expressió escrita en cada una, i una altra part comuna, corresponent a l’exercici de reflexió lingüística.

Comprensió lectora

La primera part de l’examen, seguint el seu format habitual, ha deixat a elecció de l’alumnat sobre quin text realitzar els exercicis de comprensió lectora i expressió escrita. Les opcions d’aquest any han sigut un text extret de ‘María bonica’, un llibre d’Ignacio Martínez de Pisón, i un article d’Ignacio Bosque titulat ‘Las palabras como prismas’.

Depenent de si s’ha triat una opció o una altra, els estudiants han hagut de respondre a un total de quatre preguntes, la puntuació de les quals podia ser de fins a quatre punts. Mitjançant la realització d’aquests exercicis, s’han hagut de portar a terme tasques com un resum del text o l’anàlisi de les figures retòriques utilitzades en aquest text. També s’han tractat qüestions al voltant de ‘La Fundación’, d’Antonio Buero Vallejo, i ‘Nada’ de Carmen Laforet.

Expressió escrita

Notícies relacionades

 La redacció plantejada als alumnes que han escollit la primera opció versava sobre argumentar a favor o en contra de posar límits a l’humor a través de lleis que els regulin. En canvi, aquelles persones que hagin optat pels exercicis de la segona opció han hagut de presentar un text que girava entorn de la descripció detallada d’un establiment. A diferència de la comprensió lectora, aquest segon apartat ha tingut un valor de tres punts.

Reflexió lingüística

L’últim apartat de l’examen, aquesta vegada comú per a tot l’alumnat, correspon als exercicis de reflexió lingüística. A través de diversos enunciats sobre seqüències gramaticals, oracions compostes i subordinades, els estudiants han mirat d’aconseguir els últims tres punts, assignats a aquesta secció de l’examen.

Temes:

Selectivitat