Frustració en el transport públic

El cansament dels usuaris de Rodalies: «No hi ha dia que no passi alguna cosa amb els trens»

Prop de 20.000 viatgers s’han vist afectats pel tall de tres hores a la línia R-1 que uneix el Maresme i Barcelona

El cabreig s’afegeix al costum, sobretot en dies de pluja, d’haver de lidiar amb problemes del servei

El cansament dels usuaris de Rodalies: «No hi ha dia que no passi alguna cosa amb els trens»

FERRAN NADEU

4
Es llegeix en minuts

Un dia més, molts usuaris habituals de Rodalies han compartit la seva indignació a les estacions d’Arenys de Mar i Mataró a l’arribar aquest matí per agafar el tren habitual i assabentar-se’n que per culpa d’una avaria els trens no passaven. «Estic frustrat, cauen dues gotes i Renfe es col·lapsa, no hi ha dia que no passi alguna cosa amb els trens, si no van tard, hi ha un accident, i si no, hi ha problemes a les instal·lacions. És un acudit. Avui ni tan sols sé si arribaré a la universitat. Però sí que són ràpids per cobrar-te la pasta que costa la T-Jove», comentava Àlex Castellano, un estudiant de 21 anys que anava de Llavaneres a Barcelona i portava més d’una hora esperant a l’estació de Mataró.

«Porto una hora i mitja a Mataró i el que em fa més ràbia és que no ens han avisat que no hi havia trens cap a Barcelona. Ara hi ha un munt de gent aquí atrapada i no sabem què fer», diu Òscar Ruiz de 35 anys. Malgrat que no paraven d’arribar trens a l’estació de Mataró, cap seguia rumb a Barcelona. «Normalment agafo el tren a les 6.37 hores, i quan he arribat a l’estació d’Arenys de Mar la gent ja estava avisant altres usuaris que aquest tren no sortiria i que ens canviéssim de via per agafar-ne un altre. He agafat l’altre i quan hem arribat a Mataró s’ha quedat parat allà. No he pogut anar a treballar a Barcelona, així que després de dues hores, he tornat cap a casa», ha explicat Aïda Teno de 25 anys.

S’ho veia venir

«He arribat a l’estació i com que plovia i a sobre les pantalles ja anaven malament, m’he imaginat que alguna cosa no anava bé. El tren ha sortit 15 minuts tard, i a Mataró s’ha parat de sobte i ens han dit que no seguia. Al final he passat i he tornat a casa perquè portava més d’una hora sense saber què fer, així que he avisat els meus caps que avui teletreballava», comentava Francesc Casas de 22 anys, que tenia com a destí l’estació de Sants.

Passades les primeres hores del matí, Renfe ha posat a disposició alguns busos alternatius amb destí a Barcelona. «Sí, és clar, posen el bus a Mataró però jo porto més d’una hora parada a l’estació d’Arenys i no tinc cotxe. ¿Què faig?», s’ha queixat Ángeles Barreras, de 56 anys, que no ha pogut arribar a la feina en una cafeteria de Barcelona. «Cada cop que miro la pantalla diu que el meu tren passa més tard i ja no sé ni a quina hora arribarà. Ara han dit que posaran un bus però porto aquí més de mitja hora i no n’he vist cap», ha compartit el José Antonio, de 47 anys, a qui esperaven a la seva oficina de Sant Adrià.

«Sí, és clar, posen el bus a Mataró però jo porto més d’una hora parada a l’estació d’Arenys i no tinc cotxe. ¿Què faig?»

Notícies relacionades

Alguns viatgers, tanmateix, han tingut la sort de ser a Mataró en el moment exacte per poder utilitzar el transport alternatiu. «Ja he avisat a la feina que arribaria tard. La veritat és que quan he sortit de casa i he vist que plovia, ja m’he imaginat que els trens no funcionarien correctament. Però he d’admetre que m’han sorprès perquè han sigut ràpids enviant busos», ha explicat Lucia Vives. Molts tenen la sort que han pogut prescindir del tren i se n’han anat a la feina amb cotxe. «He anat amb cotxe perquè no hauria arribat. Però he arribat tard igualment perquè hi havia molt trànsit, suposo que no he sigut l’únic que ha decidit anar amb cotxe avui», diu Rubén Collado, de 32 anys.

Devolució

Molts passatgers han recorregut a la devolució del bitllet quan els trens han començat a anar malament. «He arribat a l’estació i al veure que no funcionaven els trens he demanat el meu tiquet exprès, la devolució de l’abonament que et fan quan el servei no funciona. En això sempre són ràpids i ho fas sense problemes. He arribat a tenir uns 15 tiquets exprès només en un mes, així que imagina’t que bé que funciona la Renfe», ha dit Raquel Pou, economista de 42 anys, que també ha recorregut al seu vehicle per arribar a la feina. «Paguem molts diners per un servei pèssim. Ara mateix em venen a buscar amb cotxe perquè és impossible que em pugui moure d’una altra manera. Estic pagant un bitllet de tren que la majoria de vegades ni faig servir o ho faig a desgana perquè Rodalies sempre funciona fatal», ha contestat Guiomar Garay, un jove de 23 anys, un més dels milers de frustrats aquest dia negre per a la xarxa ferroviària catalana.

Temes:

Renfe