Presons
Els funcionaris de presons no volen que els presos els cusin els uniformes
Queixes a Interior per falta de qualitat i talles inadequades

Pantalons amb els camals de diferents mesures i butxaques a diferents altures, escassa durabilitat, pèrdua de color als tres rentats... Als funcionaris de les presons que regenta el Ministeri de l’Interior no els agrada gens la roba de treball que els entrega la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries. El seu sindicat majoritari, ACAIP-UGT, ha emès aquest dilluns una nota queixant-se davant el ministeri que dirigeix el ministre Fernando Grande-Marlaska.
El motiu: la publicació en el BOE del 5 d’abril passat d’una nova licitació per la qual Institucions Penitenciàries torna a encarregar als presos de tallers de treball penitenciari la confecció de la nova uniformitat per als prop de 25.000 funcionaris i treballadors de personal laboral de les presons. «L’actual uniforme té una qualitat tèxtil molt deficient –diu la nota sindical– i una pèssima confecció a causa que la seva realització s’encomana als interns dels tallers productius de diversos centres penitenciaris sense un control de qualitat adequat».
Es refereixen als condemnats que treballen per a l’EETPFE (Entitat Estatal Treball Penitenciari i Formació per a l’Ocupació) una de les branques formatives de Presons. Un treball que, segons la seva opinió, presenta «mal etiquetat i talles, les rematades són d’ínfima qualitat...» . L’entitat que protesta ja va reclamar al secretari general, Ángel Luis Ortiz, que sigui una empresa externa la que faci les peces.
Uniformes externalitzats
Segons ACAIP-UGT, «el col·lectiu penitenciari se sent discriminat al contemplar com altres cossos del Ministeri de l’Interior com la Policia Nacional o la Guàrdia Civil compten amb un uniforme de millor qualitat i licitat per empreses externes de reconeguda solvència».
El descontentament ja cuejava des de l’estiu, quan els sindicats van demanar botes semblants a les de la firma Magnum, i finalment els entregaran calçat amb «unes especificitats tècniques molt bàsiques que no tenen res a veure amb el que havíem pactat», assegura un portaveu d’ACAIP.
Notícies relacionadesL’Entitat Estatal de Treball Penitenciari té l’objectiu d’ajudar la reinserció dels presos «augmentant la seva ocupabilitat» mitjançant la formació. En la seva declaració pública d’intencions assenyala com a primordial «la producció pròpia dels nostres tallers productius, en els quals s’ofereix la màxima qualitat als productes que fabriquem».
Sembla poc probable que la confecció s’externalitzi. Presons té vuit tallers tèxtils (tres a Andalusia, dos a Madrid i a Castella i Lleó i un més a Cantàbria), que l’entitat ressenya en el seu Pla Estratègic per a aquest any i el pròxim, considerant-los «molt adequats per assumir produccions de certa complexitat». Són tallers en els quals «en els últims anys s’ha portat a terme una forta inversió en maquinària moderna (...) formació del personal (...) contractació de Mestres de Taller...» . Segons el Pla, fins al moment han emprès encàrrecs d’Institucions Penitenciàries «amb un nivell alt de satisfacció per la seva part».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers