Distribuïts a Catalunya
Retirats del mercat macarrons’que contenien ou i ametlla no declarats
L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició alerta del risc per a consumidors intolerants o al·lèrgics

La marca belga Pidy està retirant del mercat un lot de macarrons, amb part de la seva distribució a Catalunya, per contenir ou i ametlla no declarats en el seu etiquetatge, perquè comporta risc per a consumidors intolerants o al·lèrgics a aquests productes.
L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) ha emès una advertència en què informa que continuen les investigacions i no és descartable que puguin existir redistribucions a altres comunitats autònomes.
⚠️ Advertencia exclusivamente para personas alérgicas al HUEVO y/o a la ALMENDRA.
— AESAN (@AESAN_gob_es) 9 de febrero de 2022
➡️ Presencia no declarada en el etiquetado de MACARONS. Marca Pidy. Ver detalles del producto implicado ⬇️.
📌https://t.co/61qTWZvRAk pic.twitter.com/7zOkJDVdGT
En concret, es tracta del lot 2021369222, sota el format «‘160 macarons 4 varietés 3,5 cm», que venen en una capsa de cartró blanca i amb data de consum preferent l’01/08/2022.
Avís a les autonomies
Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) perquè es verifiqui la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.
L’Aesan recomana a les persones al·lèrgiques a l’ou o a l’ametlla que puguin tenir el producte que s’abstinguin de consumir-lo.
Aquesta alerta ha arribat a l’agència a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF), que va rebre una notificació d’alerta traslladada per les autoritats sanitàries de Bèlgica.
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- Nou cicle republicà ERC canvia la seva imatge: renuncia al groc del procés i es passa al taronja i al beix
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- L’activista ultra Charlie Kirk mor d’un tret en una universitat de Utah
- ACTUALITAT BLAUGRANA La UEFA farà una ronda de consultes abans de decidir sobre el Vila-real-Barça a Miami
- Futbol La UEFA tria el Metropolitano per a la final de la Champions del 2027
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Conciliació Nous permisos parentals a Espanya: Com demanar-lo, des de quan i a qui beneficia
- Canvi climàtic Adeu al raïm a Espanya si l’escalfament global arriba als 2 ºC