Comissió Europea
Brussel·les autoritza la comercialització del grill com a aliment
És el tercer insecte autoritzat per a consum humà a la UE i pot ser consumit en sec com a aperitiu o com a ingredient d’una sèrie d’aliments en forma de pols

La Comissió Europea ha anunciat aquest divendres l’autorització de la comercialització del grill com a aliment dins de la Unió Europea, el tercer insecte a ser inclòs en aquesta categoria després d’haver donat llum verda, el maig passat, al cuc de la farina i la llagosta migratòria.
El grill domèstic (‘Acheta domesticus’) és el tercer insecte autoritzat per a consum humà a la UE i pot ser consumit en sec com a aperitiu o com a ingredient d’una sèrie d’aliments en forma de pols, com a productes proteics, galetes o productes de pasta o congelat. L’autorització segueix les recomanacions contemplades per a l’autorització, el juliol passat, del cuc de la farina i de la llagosta migratòria, al novembre.
El consum del grill ha sigut aprovat pels experts dels Estats membres el 8 de desembre passat. Brussel·les havia proposat la seva autorització després de conèixer la valoració estricta de l’Agència Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), que va concloure que el consum d’aquest insecte és «segur».
Els productes que continguin aquest nou aliment estaran degudament etiquetats per assenyalar qualsevol possible reacció al·lèrgica. La seva autorització per al consum alimentari s’emmarca dins de l’estratègia de la UE ‘De la granja a la taula’, i busca identificar fonts de proteïnes alternatives per promoure el canvi cap a un sistema alimentari més sostenible.
Des que el gener del 2018 va entrar en vigor el reglament sobre nous aliments de la UE, l’EFSA ha rebut un gran volum de sol·licituds que inclouen una àmplia varietat de fonts d’aliments, entre les quals s’inclouen productes derivats de plantes, algues, fruites no autòctones i insectes comestibles, segons va informar quan va publicar la seva opinió sobre el cuc de la farina.
Els estudis de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO), citats en el comunicat de l’Executiu comunitari, defensen que els insectes formen part de la dieta diària de milions de persones al món i que són una font nutritiva amb alt contingut en greixos i proteïnes.
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Nou cicle republicà ERC canvia la seva imatge: renuncia al groc del procés i es passa al taronja i al beix
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- L’activista ultra Charlie Kirk mor d’un tret en una universitat de Utah
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Conciliació Nous permisos parentals a Espanya: Com demanar-lo, des de quan i a qui beneficia
- FUTBOL El CTA reconeix que el gol de Ferran al Mallorca-Barça hauria hagut de ser anul·lat
- Seguretat ciutadana Martorell instal·larà 145 noves càmeres de videovigilància per «ampliar el sistema de seguretat ciutadana actual»
- Guerra a Gaza L’Eurocambra dona suport a trencar relacions amb Israel però evita parlar de «genocidi» a Gaza