Projecte humanitari
SpaceX mira de reestablir les comunicacions de Tonga, caigudes després del tsunami
L’empresa d’Elon Musk aspira a «reconnectar Tonga amb el món», segons un comunicat

Treballadors de l’empresa aeroespacial SpaceX, fundada per Elon Musk, estan aquest dilluns a Fiji amb l’objectiu de reestablir via satèl·lit la connexió d’internet a Tonga, castigada per un tsunami a mitjans de gener.
El ministre fijià d’Economia i Comunicació, Aiyaz Sayed-Khaiyum, va informar a través de Twitter que els enginyers de Starlink, un projecte de SpaceX, estan al país per «reconnectar Tonga amb el món», sense aportar més dades.
En una sèrie de tuits publicats després del desastre, Musk va admetre la dificultat a què s’enfrontaria Starlink, que ha posat en òrbita uns 2.000 satèl·lits dels 12.000 que s’han marcat com a meta, per resoldre amb èxit aquesta tasca.
El 15 de gener, una violenta erupció d’un volcà submarí a Tonga va provocar un tsunami, amb onades de fins a 15 metres, que va arrasar aquesta nació insular del Pacífic Sud i va trencar el cable de comunicació submarí que permet al país connectar amb l’exterior.
La incomunicació amb Tonga va causar una gran incertesa sobre la situació després del desastre natural, que va deixar tres morts i va afectar el 84% dels 105.000 habitants.
L’empresa responsable del cable submarí va indicar que tardarà setmanes a arreglar la connexió.
Starlink pretén crear una constel·lació de satèl·lits amb l’objectiu d’oferir un servei d’internet de banda ampla i cobertura mundial a baix cost.
Les autoritats tongaleses mantenen confinades les principals illes en una mesura prevista fins al 20 de gener i iniciada dimecres passat després de detectar els primers contagis locals de la covid-19 durant tota la pandèmia i que ja ascendeixen a set infectats.
Tonga, que només havia confirmat un cas important –l’octubre del 2021– durant la crisi sanitària mundial, implementa un ferri tancament de fronteres i obliga a l’entrega «sense contacte» de l’ajuda humanitària com a resposta al desastre natural.
El 88% de la població tongalesa està vacunada amb la pauta completa, mentre que el 97% n’ha rebut almenys una dosi, i ara es mira d’accelerar l’administració de la dosi de reforç.
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu acusa Sánchez d’una "amenaça genocida" contra Israel
- Convulsió en augment Els EUA viuen una nova era de violència política després de l’assassinat de Kirk
- Onze de Setembre L’independentisme crida a desobeir les sentències judicials sobre el català
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost