Programa Nacional de Reassentament
Espanya reassentarà 1.200 refugiats al llarg del 2022
Ja hi ha previstes per al primer trimestre de l’any vinent dues arribades des del Líban procedents de països en conflicte amb 658 persones
El Govern central ha aprovat aquest dimarts el Programa Nacional de Reassentament de Refugiats a Espanya per a l’any 2022, quan acollirà 1.200 persones procedents de països afectats per conflictes i greus crisis humanitàries.
En la seva última reunió d’aquest 2021, el Consell de Ministres ha donat llum verda a aquests programes de reassentament, que ja tenen previstes per al primer trimestre de l’any vinent dues arribades a Espanya des del Líban procedents de països en conflicte amb 658 persones.
El reassentament és un procés pel qual un refugiat que ha fugit del seu país d’origen perquè està perseguit per motius de raça, religió, opinions polítiques o altres motius i que disfruta d’asil temporal en un altre país és acollit en un tercer país, en aquest cas Espanya.
El Consell de Ministres acorda anualment quantes persones podran ser objecte de reassentament a Espanya, una vegada determinat per la Unió Europea el nombre de refugiats que han de ser ressituats, d’acord amb les prioritats globals identificades per l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) i la Unió Europea.
L’execució del programa el porta a terme el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, que, a més de l’acollida d’aquestes famílies, en fomenta el ple acompanyament a través de la implantació gradual de programes de Patrocini Comunitari, en col·laboració amb l’ACNUR i diferents comunitats autònomes.
Segons ha informat Migracions, durant el 2022 s’han previst sis missions de selecció de persones refugiades per part del ministeri, incloent-hi modalitats d’entrevista ‘online’ de les famílies si les condicions sanitàries impedissin el desplaçament físic.
Notícies relacionadesEl sistema d’acollida s’articula entorn de places pròpies als centres d’acolliment a refugiats (CAR) i centres gestionats per entitats amb finançament estatal, amb una capacitat superior a les 10.000 places a tot el territori nacional.
En el marc del Pla Nacional de Reassentament, el 15 de desembre van arribar a Espanya 116 persones refugiades, entre elles 40 menors, nacionals de Síria, l’Iran, l’Afganistan i l’Iraq, i procedents del Líban, Turquia i Jordània.
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg: "En lloc d'anar tota l'estona a la mateixa intensitat, fes tres minuts a ritme ràpid i tres minuts a ritme tranquil"
- MUNDIAL DE MOTOGP Àlex Márquez acaba magistralment, a Jerez, amb el domini de Bezzecchi
- Ensurt a l’Àfrica Una dotzena de programadors musicals espanyols confinats en un hotel de Mali arran d’una onada d’atacs i explosions
- Testimoni En el sopar de corresponsals de la Casa Blanca: «Ha sigut un ensurt. Ens hem tirat de seguida a terra»
- Atletisme Sabastian Sawe es converteix en el primer home a baixar de les dues hores en la marató
