Enduriment per la variant òmicron
Rècord d’hospitalitzacions a Noruega, que espera una pujada notable de contagis de covid
El Govern prohibeix vendre alcohol a bars i restaurants i tanca gimnasos i piscines

Noruega, un dels països europeus menys afectats fins ara, ha notificat aquest dilluns 358 hospitalitzats per covid-19, rècord en tota la pandèmia de coronavirus, mentre que les autoritats sanitàries alerten d’una pujada «notable» del contagi.
L’Institut de Salut Pública (FHI, per les seves sigles en noruec) ha advertit que la situació és «més greu», que la variant òmicron serà la dominant «en poc temps» i que, en tres setmanes, hi podria haver de 90.000 a 300.000 casos diaris, davant els 4.600 de mitjana en els últims set dies.
Els ingressos hospitalaris podrien arribar a entre 50 i 200 al dia, adverteix aquest organisme, que recomana adoptar de forma «urgent» noves restriccions.
«La situació és greu. La transmissió és massa alta. Hem de prendre mesures per frenar-la», ha declarat a la televisió pública el primer ministre, Jonas Gahr Støre.
Restriccions més severes
És per això perquè el Govern d’Oslo ha decidit endurir encara més les restriccions i accelerar la vacunació. Al presentar la seva quarta ronda de mesures en dues setmanes, el Govern va anunciar la prohibició de servir alcohol a bars i restaurants, el tancament de gimnasos i piscines per a la majoria dels usuaris i normes més estrictes a les escoles, entre altres coses.
«No hi ha dubte: la nova variant canvia les regles. Per això hem d’actuar ràpid i hem de tornar a actuar», ha assegurat Støre en una roda de premsa. «Per a molts això se sentirà com un confinament, si no de la societat, sí de les seves vides i dels seus mitjans de vida».
Aquest dilluns, el Regne Unit ha registrat la primera mort confirmada públicament a tot el món a causa de la soca que s’estén ràpidament.
Noruega va reintroduir fa quatre dies les mascaretes en alguns espais interiors i limita a 10 persones el màxim de convidats a les llars (20 a les festes nadalenques), alhora que recomana una distància mínima d’un metre.
Xifres rècord
El país escandinau ha registrat en les últimes setmanes xifres rècord de nous casos i d’ingressos hospitalaris.
Notícies relacionadesLes autoritats han notificat fins ara 317.870 infectats i 1.136 morts, amb un índex de mortalitat de 21,24 per cada 100.000 habitants, un dels més baixos del continent, la meitat que Dinamarca, set vegades menys que Suècia, nou que Espanya i 10 que Itàlia.
El 92,1% de la població major de 18 anys ha rebut la primera dosi de la vacuna, i el 88,3%, les dues.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE